شناسهٔ خبر: 27590629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، کامیار داهیم با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشوراظهارکرد: تاکنون موردی از این بیماری دراین استان دیده نشده است ولی نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری باید رعایت شود.

داهیم افزود: بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود . این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد. ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود . همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراداست.

لذا کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتنقال بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می گردد همشهریان عزیز تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید اداره کل  دامپزشکی رسیده است اقدام نمایند.

نظر شما