شناسهٔ خبر: 27590044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فیس‌بوک و توئیتر حساب کاربران ایرانی را حذف کردند!

شرکت‌های فیس‌بوک و توئیتر اعلام کردند برای مبارزه با نفوذ خارجی‌ها بر انتخابات آمریکا، صد‌ها حساب مرتبط با ایران و روسیه را حذف کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شرکت فیس بوک اعلام کرد برای مبارزه با نفوذ خارجی بر انتخابات آمریکا، صد‌ها حساب مرتبط با ایران و روسیه را حذف کرده است!

در همین حال توئیتر هم اعلام کرد ۲۸۴ حساب کاربری مرتبط با ایران را تعلیق کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیس بوک روز سه شنبه ادعا کرد پویش‌های ارائه اطلاعات غیرموثق از سوی ایران و روسیه را متوقف کرده و تعدادی از حساب‌های کاربری را در بخشی از نبرد خود علیه اخبار جعلی در آستانه انتخابات در آمریکا و دیگر مکان‌ها بسته است.

مارک زاکربرگ، رئیس اجرایی فیس بوک گفت: «فیس بوک بیش از ۶۵۰ صفحه، گروه و حساب کاربری را که به عنوان شبکه‌هایی از حساب‌های کاربری که افراد را در خصوص آنچه انجام می‌دادند گمراه می‌کردند, حذف کرد».

این شبکه اجتماعی ادعا کرد در حالی که تحقیقات ادامه دارد، محتوای برخی از صفحات به ایران بازمی گشت و محتوای دیگر صفحات به گروه‌هایی مرتبط می‌شد که قبلا با عملیات اطلاعاتی روسیه مرتبط بودند.

بر اساس ادعای ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاست امنیت سایبری در فیس بوک، محتوایی که در این حساب‌های کاربری ارائه می‌شد، کاربران فیس بوک را در انگلیس، آمریکای لاتین، خاورمیانه (غرب آسیا) و آمریکا هدف قرار می‌داد.

 

 

نظر شما