شناسهٔ خبر: 27589994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد:

می‌توان جنگنده کوثر را در آینده توسعه داد/ طراحی و ساخت این هواپیما کاملا داخلی است

صاحب‌خبر -

برنامه گفت وگوی ویژه خبری امشب با موضوع جنگنده کوثر، تجلی دانش دانشگاهی و اقتدار دفاعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگنده کوثر تجلی دانش دانشگاهی و اقتدار دفاعی موضوع گفت وگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 30 مردادماه بود که با حضور امیر سرتیپ امیرعبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی و امور صنعتی وزارت دفاع برگزار شد.

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی رئیس سازمان هوایی وزارت دفاع، درباره این جنگنده تمام ایرانی گفت: این هواپیمای بومی به صورت کامل در داخل ایران ساخته شده و یک هواپیمای شکاری و رهگیر با ماموریت نزدیک از حوزه رزم زمینی است.

وی افزود: جنگنده کوثر هواپیمایی با قابلیت مانور بسیار بالا بوده که الکترونیک بسیار پیشرفته ای بر روی آن طراحی شده است. این جنگنده توانایی حمل انواع موشک و بمب های مورد نیاز را دارد و به گونه ای طراحی و ساخته شده که نیازی به ورود هیچ گونه سامانه ای از خارج کشور  ندارد، در واقع به صورت صد در صد در داخل کشور ساخته شده و کاملا بومی می باشد.

بنی طرفی درباره ارزش فنی این جنگنده اظهار کرد: چون این هواپیما بومی است،  می توان در آینده آن را توسعه داد. در واقع طراحی و ساخت این وسیله کاری پیچیده بوده که با استفاده از مراکز دانشگاهی و علمی کشور انجام شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما