شناسهٔ خبر: 27589763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته گذر از پیک سال ۹۸ آماده شد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بسته گذر از پیک سال ۱۳۹۸ با توجه به تجربیاتی که امسال به دست آورده‌ایم توسط وزارت نیرو آماده و به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است.

صاحب‌خبر -

محمود رضا حقی‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که این برنامه جنبه‌های مختلف تولید، توزیع، انتقال و مدیریت مصرف را در بر دارد، عنوان کرد: بودجه انجام این طرح مشخص شده اما پس از تصویب نهایی عدد نهایی آن را اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: به‌طور قطع این برنامه می‌تواند راه چاره‌ای برای گذر از چالش‌های تابستان آینده باشد، چرا که از جنبه‌های مختلف به این مساله توجه شده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور خاموشی‌هایی که اتفاق افتاد نتوانست آسیب چندانی را به تجهیزات صنعت برق وارد کند. البته در بخش کلیدهایی که در شبکه برای قطع و وصل بار استفاده می‌شد هزینه‌هایی را در بخش تامین و نگهداری متحمل شدیم.

حقی‌فام با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف توسط مشترکان، عنوان کرد: اگر مدیریت مصرف توسط مشترکان صورت نمی‌گرفت قطعا سطح خاموشی‌ها بسیار گسترش می‌یافت.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان این‌که به وسیله اعمال مدیریت مصرف توانستیم میزان خاموشی‌ها را کاهش دهیم، گفت: مدیریت مصرف توانست از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: این مساله بدین معنا نیست که دیگر در کشور نیازی به صرفه‌جویی نداریم، چرا که در شرایط فعلی نیز باید همچنان به موضوع مدیریت مصرف توجه شود.

حقی‌فام با بیان این‌که در بخش صنعتی و خانگی با مدیریت مصرف صورت گرفته بالغ بر ۴۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت، تصریح کرد: اگر مدیریت مصرف انجام نمی‌شد قطعا با چالش‌های متعددی مواجه بودیم.

چندی پیش نیز معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از پایان خاموشی‌ها در کشور خبر داد و گفت: از ۱۹ مرداد ماه هیچ خاموشی‌ در کل کشور اتفاق نیفتاده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته در روزهای باقی مانده از پیک نیز خاموشی را تجربه نخواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما