شناسهٔ خبر: 27589428 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

پرداخت مطالبات پنبه‌کاران استان خراسان جنوبی

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌­پورمطلق گفت: تا دیروز 240 تن پنبه به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که تا 17 آذر برای خرید تضمینی 83 تن پنبه 270 میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: برای خرید 157 تن پنبه باقیمانده 502 میلیون و 400 هزار تومان امروز و فردا به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر این که کشاورزان هرچه زودتر پنبه مازاد بر نیازخود را به مراکز خرید تحویل دهند، گفت: خرید تضمینی پنبه در استان تا 30 دی ادامه دارد و بر اساس تاریخ تحویل به مراکز خرید در نوبت پرداخت قرار می‌گیرد.

وی همچنین از خرید توافقی 4 هزار تن پنبه توسط کارخانه‌ها از کشاورزان در استان خبر داد و گفت: بیشترین خرید این محصول در شهرستان های بشرویه و سرایان است.

ولی‌پور مطلق قیمت تضمینی پنبه درجه 2 را امسال سه هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: هدف از خرید تضمینی پنبه از کشاورزان حمایت از دست رنج کشاورزان و کاهش دخالت دلالان در قیمت پنبه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان افزود: میزان7 هزار و 701 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت پنبه است که پیش‌بینی می‌شود حدود 17 هزار و 300 تن از این سطح برداشت شود.

نظر شما