شناسهٔ خبر: 27588521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تولید 430 هزار نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، مهندس دانش، نهال‌های مثمر را شامل گونه هسته دار و دانه دار و گردوی بذری اعلام و اظهار کرد: با فرآیند تشخیص اقلیم و شرایط سازگاری با نهال های اصلاح شده در مناطق مختلف، کار توزیع نهال در سطح استان شروع خواهد شد. 

وی، سطح نهالستان های این استان را بیش از 6 هکتار برآورد و تصریح کرد: با بررسی های انجام شده سالانه 380 هزار نهال مثمر برای جایگزینی و توسعه باغات استان مورد نیاز است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری ارزش نهال های تولیدی استان را بیش از 2 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی، توسعه باغات در منطقه سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد با کشت 900 هزار اصله نهال در بهار سال آینده را یادآور شد و تاکید کرد: نهال مورد نیاز این سایت باغی با تغییر الگوی کشت کم آب بر و 'دیرگل' اصلاح شده است و از تاکستان های دیمی استان کردستان تامین خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: باغدار ان محترم در هنگام خرید از جایگاه توزیع نهال به لیبل دار بودن ، اصالت و سلامت و استاندارد نهال توجه نماید و باغدارانی که قصد احداث باغ را دارند از فروشندگان دوره گرد و همچنین نهالستان های غیر معتبر و غیر مجاز اقدام به تهیه نهال ننمایند و در صورت مشاهده هرگونه جایگاه غیرمجاز به مدیریت باغبانی سازمان اعلام تا با متخلفین برخورد گردد.

نظر شما