شناسهٔ خبر: 27588332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

زراعت زعفران ثبت جهانی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح ثبت زراعت زعفران با سیستم آبیاری قنوات به نام گناباد ثبت جهانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا حسین زاده در حاشیه افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بیش از ۱۰۰پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغالزایی خوبی را در روستاها ایجاد می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: سال ۹۷ یک سال طلایی برای بخش کشاورزی بود و تامین اعتبار خوبی برای شهرستان در نظر گرفته شد. پروژه های متفاوتی در بخش کشاورزی داریم که ۴۴پروژدرهفته دولت و تا سقف۱۰۰ پروژه تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد.

مدیر جهادکشاورزی گناباد تصریح کرد: ۱۳میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد تا همچنان کشاورزی پس از ۱۸ سال خشکسالی متوالی در گناباد زنده باشد. با اعتبارات خوبی که در حوزه لایروبی قنوات جذب شده درحال حاضر ۵۵ قنات آبدهی دارند.

حسین زاده طرح هایی را که در هفته دولت افتتاح می‌شود را شامل ساماندهی اراضی کشاورزی، کانال ولوله گذاری با اعتبار ۳۷۷۴ میلیون ریال،آبیاری تحت فشار، ۲ پروژه با اعتبار ۲۲۶۶ میلیون ریال ، پروژه زنبور عسل، ۷ پروژه با اعتبار۱۳۰۰ میلیون ریال ، احداث گلخانه و باغ گل محمدی، ۷ پروژه با اعتبار۴۵۰۰ میلیون ریال و احیا ومرمت قنوات ۱۵ پروژه با اعتبار ۹۸۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: زعفران یکی از محصولات کلیدی کشاورزی گناباد بوده و همچنان نیز شاهد کشت این محصول در شهرستان هستیم و سعی می کنیم برند و زراعت آن را ثبت کنیم و در همین راستا یک سال ونیم است که با فایو در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: کارهای ثبت طرح میراث زراعت زعفران با استفاده ازآبیاری قنوات که مورد تایید قرار گرفت را انجام می دهیم و ۴و۵مهر ماه میزبان نماینده فایو خواهیم بود.

 

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما