شناسهٔ خبر: 27588151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

کام نخیلات آبادان شیرین می‌شود

صاحب‌خبر -
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به خوزستان از طرح توسعه نخیلات و طرح 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی در آبادان دیدن کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه در ادامه سفر خود به خوزستان به شهرستان آبادان سفر و از طرح توسعه نخیلات و طرح 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی در منطقه شلحه حاجی حسین دیدن کرد. محمود حجتی در این بازدید گفت: بعد از جنگ سعی و خطاهای بسیاری درباره اجرا، بهره برداری و بهسازی نخیلات آبادان وجود داشت طوری که نخیلات منطقه به باتلاق تبدیل شده بودکه تمام این مسائل و مشکلات در طرح 550 هزارهکتاری مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: یکی از تسهیلاتی که به کشاورزان برای بهسازی نخیلات تعلق گرفت 40 میلیون ریال برای هر هکتار بود و با مشارکت خود کشاورزان و با نظازت مهندسین ناظر عملیات آبرسانی به نخیلات مرحله به مرحله پیشرفت کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر آب از نهر مارد وارد کانال اصلی و پس از آن با پمپاژ درون باغ به کشاورز تحویل می گردد. وی از سال گذشته تا کنون بلوک های مختلفی جهت آبرسانی تسطیح و زهکشی شده اند یکی از بلوک ها به مساحت 300 هکتار مرحله آبرسانی از مارد تا پای باغ در آن صورت گرفته و برای دیگر بلوک نیز که مساحت آن یک هزار و200 هکتار است تا یک ماه آینده آبرسانی صورت می‌گیرد همچنین مشکل آبرسانی بلوک دیگری به مساحت یک هزار و 200 هکتار نیز تا پایان سال مرتفع خواهد شد.
حجتی یکی از مسائل مهم این طرح را قطع ارتباط مزرعه با پدیده جذر و مد عنوان کرد و افزود: استفاده از این سیستم پمپاژ باعث می شود ارتباط اراضی کشاورزی با پدیده مد که باعث شوری آنها می شود قطع شود.

نظر شما