شناسهٔ خبر: 27588102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

افتتاح فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار و سردخانه در استان ایلام

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، طیار فیلی  با اعلام این خبر گفت: در نُھمین روز از گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی طرح سرد خانه 200 تُنی محصولات کشاورزی روستای دشت آباد از توابع بخش مرکزی دره شھر  و فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار تجمیعی شیخ مکان با حضور نماینده مردم شهرستان های دهلران ، آبدانان ، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استاندار ، مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

مهندس فیلی گفت: در حاشیه مراسم افتتاحیه  این طرح آقای مهندس شاهنور اولاد ابراز امیدواری کرد ، این طرح در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی فراھم شده و خاطر نشان کرد: طرح مذکور با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال بصورت تسهیلاتی و از محل اعتبارات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری به بهره برداری رسیده ،که زمینه ایجاد اشتغال 10 نفر را بدنبال خواهد داشت.

ایشان افزود: این سردخانه 200 تُنی با هدف نگهداری محصولات کشاورزی اعم از غذایی ، میوه جات و مرکبات ، سبزیجات ، لبنیات و گوشت در این شهرستان ایجاد شده است.

این سردخانه 200 تُنی در روستای دشت آباد دره شهر توسط آقای مهندس کاظم زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حاج آقا قنبر بیگی امام جمعه دره شهر و با حضور مهندس کرمی معاون عمرانی استاندار افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر در ادامه گفت: : در ادامه این سفر ، فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای شیخ مکان از توابع بخش مرکزی دره شهردر سطح 100 هکتار  افتتاح و به بهره برداری رسید.

مھندس شاھنور اولاد مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاوزی در حاشیه مراسم افتتاحیه این پروژه گفت : فاز اول این پروژه برای آبی کردن 100 ھکتار از اراضی دیم برای کشاورزان حوزه چاههای عمیق شیخ مکان عملی شده و برای اجرای آن 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بصورت کاملاً رایگان هزینه شده ،

که ضمن اشتغال زایی برای 20 خانوار روستایی ، در جهت مدیریت مصرف بهینه آب و کاهش استفاده از آبهای زیر زمینی و افزایش 2 برابری عملکرد تولید در واحد سطح اقدامات خوب و مناسبی انجام گرفته است .

مهندس فیلی افزود : فاز دوم این پروژه در سطح 200 ھکتار پس از برداشت گندم نیز اجراء خواھد شد .

این پروژه در روستای شیخ مکان دره شهر توسط آقای مهندس کاظم زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و با حضور مهندس کرمی معاون عمرانی استاندار افتتاح شد.

نظر شما