شناسهٔ خبر: 27587626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یکی دیگر از حامیان ترامپ در کنگره هم تحت پیگرد قرار گرفت

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که جزء اولین جمهوری‌خواهان حامی ترامپ بود، به اتهام سوء استفاده از منابع مالی ستاد انتخاباتی‌اش تحت پیگرد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد چهارشنبه (به وقت تهران)، اعلام شد که «دونکان هانتر» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و همسرش به سوء استفاده از منابع مالی ستاد انتخاباتی خود متهم شده و تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی.ان.ان»، هانتر و همسرش متهم هستند که دستکم ۲۵۰۰۰۰ دلار از منابع مالی جمع‌آوری شده برای ستاد انتخاباتی خود را برای مصارف دیگر از جمله رفتن به تعطیلات و سفر، خرج کرده‌اند.

این پرونده بیش از یک سال است که از سوی وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی است. در تمام این مدت این نماینده کالیفرنیا هرگونه سوءاستفاده از منابع و تخلف را منکر شده بود، اما بالاخره این اتهامات علیه او اعلام شد.

او در این مورد به تلویزیون محلی سن دیگو گفته بود: «مواردی از هزینه کردن نادرست منابع در ستاد وجود داشته، اما این کار توسط من انجام نشده است.»

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، هانترها باید صبح پنج‌شنبه برای دفاع از خود در دادگاه فدرال سن دیگو حضور یابند.

مقام‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا نگران هستند که با به جریان افتادن پرونده هانتر، کرسی حوزه انتخابیه سن‌دیگو که معمولا در اختیار جمهوری‌خواهان بوده، در انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز امسال در اختیار دموکرات‌ها قرار گیرد.

دو هفته پیش هم «کریس کالینز» دیگر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام استفاده از رانت اطلاعاتی و سوءاستفاده مالی، بازداشت شد. هرچند کالینز گفته از سمتش در کنگره کناره‌گیری نمی‌کند، اما طرح پرونده قضایی علیه او، می‌تواند یک کرسی دیگر جمهوری‌خواهان را هم در معرض خطر قرار دهد.

نکته جالب توجه اینکه هانتر و کالینز اولین جمهوری‌خواهان کنگره بودند که در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از «دونالد ترامپ» یکی از نامزدهای وقت این حزب، حمایت کردند.

خبر اعلام اتهام علیه هانتر سه‌شنبه شب تنها ساعتی پس از آن منتشر شد که «پال منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در ارتکاب ۸ فقره جرم گناهکار شناخته شد و همزمان «مایکل کوهن» وکیل سابق او نیز به ارتکاب چندین جرم به دستور ترامپ، اعتراف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

نظر شما