شناسهٔ خبر: 27587533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا پس از مصاحبه ترامپ صعودی شد

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه تحت تاثیر اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو را به باد انتقاد گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش اظهارات ترامپ موجب شد تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین‌المللی با کاهش روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰٫۳ درصد افزایش به بیش از ۱۱۹۳ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد ۰٫۵ درصدی روبرو شده بود.

شاخص ارزش دلار نیز با ۰٫۴ درصد کاهش به کمتر از ۹۵٫۴۹ واحد رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید به رونق اقتصادی کمک کند و من از سیاست‌های فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره راضی نیستم.

وی بار دیگر چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری عمدی در نرخ ارز متهم کرده است. این در شرایطی است که جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ اقتصادی اش موجب نگرانی‌های گسترده ای در بازارهای بین المللی شده است.

روسای جمهور آمریکا به ندرت طی دهه های اخیر از سیاست های پولی فدرال رزرو انتقاد کرده اند. استقلال فدرال رزرو عامل مهمی برای ثبات اقتصادی آمریکا به شمار می رود.

ترامپ افزود: اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده ادامه دهد، از انتقاد از سیاست‌های پولی آن خودداری نخواهم کرد.

سرمایه گذاران بین‌المللی منتظر برگزاری مذاکرات تجاری آمریکا و چین طی روزهای آینده هستند.

 

منبع: سایت طلا

نظر شما