شناسهٔ خبر: 27587082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشکل کارخانه رینگ اسپورت نی ریز تامین مواد اولیه است

به گزارش ایرنا، اصغر مسعودی شامگاه سه شنبه در نشست فعالان گردشگری استان فارس با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، اصغر مسعودی شامگاه سه شنبه در نشست فعالان گردشگری استان فارس با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این شرایط، این واحد تولیدی را مجبور به تعدیل 250 تن از نیروهای خود کرده است.
وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.
کارخانه شرکت رینگ اسپورت نور نی‌ریز، در سال 1381 تاسیس شد و در شهرک صنعتی ده فاضل، شهرستان نی‌ریز استان فارس قرار دارد.
بهمن ماه پارسال، فاز توسعه این شرکت با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و200 هزار نوع رینگ خودرو راه اندازی شده بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفته بود: برای راه اندازی فاز توسعه این مجموعه صنعتی بیش از 30میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.
احد فتوحی افزود: با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه که سومین کارخانه بزرگ تولید رینگ اسپورت خودرو جهان است ،مجموع ظرفیت اسمی تولید این مجموعه به بیش از 2میلیون و 100هزارعدد رینگ در سال افزایش یافت.
وی با اشاره به بومی سازی دانش فنی تولید این محصولات دراین مجموعه صنعتی گفت: فعالیت این مجموعه صنعتی در حوزه تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی است و به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی مطرح است.
فتوحی با بیان اینکه هم اکنون در سطح جهان، 10 مجموعه صنعتی تولید رینگ اسپورت به فعالیت می‌پردازد ، گفت: این کارخانه که در زمینی به مساحت حدود 4.5هکتار ساخته شده، بزرگترین کارخانه تولید این محصولات در خاورمیانه و سومین تولید کننده بزرگ دنیا است.
بنا به گفته این مقام مسئول، پیش از بروز مشکلات اخیر در تامین مواد اولیه این شرکت، افزون بر 520 نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول فعالیت بوده اند.
یکی از مسئولان شرکت رینگ اسپورت پیش از این در گفت و گو با رسانه ها موضوع تعدیل نیروی این شرکت را نادرست خوانده بود.
ناحیه صنعتی ده فاضل در 10 کیلومتری جاده نی ریز - آباده طشک قراردارد و با مساحت 46هکتاری دارای 17واحد بهره بردار با اشتغال 620نفری است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
9873/ 2027
انتهای پیام

نظر شما