شناسهٔ خبر: 27586956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تجهیز و نوسازی 1665 دستگاه ادوات ناوگان کشاورزی استان تهران درسال97

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، هشتادمین جلسه ستاد گلخانه و قارچ به ریاست رییس سازمان و سایر اعضا و سرمایه گذاران این بخش با موضوع بررسی عملکرد توسعه و اصلاح و بازسازی گلخانه ها از سوی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و حل مشکلات موجود برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: باتوجه به اینکه توسعه گلخانه ها در استان از ابتدای سال تاکنون 36 هکتار بوده است مطابق هدف تعیین شده منطبق به برش فصلی، 263 هکتار باید تا پایان خرداد اجرا شود تا به برنامه ابلاغی 900 هکتاری توسعه گلخانه ها و قارچ در استان تهران دست یابیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه ارائه تسهیلات بانکی به گلخانه ها با همکاری بانک، نظام مهندسی و جهاد کشاورزی باید درچارچوب قانون سرعت بیشتری یابد، گفت: صدور پروانه گلخانه در سازه سبک گلخانه و ابنیه سبک مجوز کارگروه زیربنایی استان را نیاز ندارد اما سازه های سنگین به این مجوز نیاز دارند.
وی ادامه داد: گلخانه ها منطبق با مجوزهای صادره اجرا شود و کنترل و نظارت های دقیق تری صورت گیرد تا از تخلقات احتمالی جلوگیری شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: اجازه تصرف به احدی نمی دهیم؛ ساخت و ساز در اراضی کشاورزی استان بدون مصوبات قانونی، تخریب و آزادسازی خواهد شد.

ذوالفقاری از همکاران ستادی و شعب بانک ها خواست تا تمامی پرونده‌های موجود در شهرستان‌ها را رصد و تا مرحله انعقاد قرارداد موضوع را پیگیری کنند.
برخی بهره برداران گلخانه ازجمله بهره بردار طرح 4هزارمتری شیشه ای پاکدشت و گلخانه 2هکتاری در ورامین با حضور در این جلسه به ارائه طرح خود پرداختند.
هم چنین مسائل و مشکلات درخصوص ارائه تسهیلات بانکی، وثایق بانکی، صدور پروانه های گلخانه و سازه های سبک و سنگین بررسی و توضیحات و راهکارهای مناسب ارائه شد.
مدیر مکانیزاسیون سازمان تصریح کرد: 1665 دستگاه ناوگان کشاورزی درسال 97 با اعتباری بالغ بر 27میلیارد تومان تجهیز و نوسازی می شود.
گفتنی است ایجاد 900هکتار گلخانه، اصلاح و بازسازی 160هکتار گلخانه و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس به میزان 108 هکتار برای سال97 در استان هدف‌گذاری شده است.

نظر شما