شناسهٔ خبر: 27586566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امتناع دولت میانمار از ارائه دسترسی اثربخش به ایالت راخین

سازمان ملل چند ماه بعد از توافق بر سر کمک به بازگشت آوارگان روهینگیایی به میانمار منتظر دسترسی اثربخش به منطقه راخین در آن کشور است که ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در یک سرکوب ارتش از آن بیرون رانده شدند.

صاحب‌خبر -

امتناع دولت میانمار از ارایه دسترسی اثربخش به ایالت راخینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل چند ماه بعد از توافق بر سر کمک به بازگشت آوارگان روهینگیایی به میانمار، منتظر "دسترسی اثربخش" به منطقه راخین در آن کشور است که ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در یک سرکوب ارتش از آن بیرون رانده شدند.

آژانس‌های توسعه و آوارگان سازمان ملل تفاهم نامه‌ای با دولت میانمار در ماه ژوئن امضا کردند که به آوارگان روهینگیایی اجازه می‌داد به این منطقه باز گردند.

اما نات اوستبی Knut Ostby هماهنگ کننده بشر دوستانه سازمان ملل در میانمار گفت، درخواست صدور اجازه برای کارکنان سازمان ملل برای دیدار از این منطقه دچار تاخیر شده و مقامات فقط اجازه دسترسی به مناطق محدودی را داده اند.

وی گفت، سازمان ملل پیشنهاد دولت میانمار برای کار در شمار محدودی از روستا‌ها را رد کرده است و کارشناسان خود را تا زمانی که توافق بهتری حاصل نشود به این منطقه نمی‌فرستد.

انتهای پیام/

محدودیت دسترسی به استان راخین توسط دولت میانمار

نظر شما