شناسهٔ خبر: 27586238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نتایج شب اول مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا؛ شاهکار پائوک در پرتغال و افزایش شانس صعود ستاره سرخ بلگراد برای صعود به مرحله گروهی

امیررضا عباسی

سه دیدار از پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- شب مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که در این بین، نتایج جالب و دور از انتظاری به دست آمد.

در دیدار میان باته بوریسف و پی اس وی آیندهوون، باته، نماینده بلاروس که به سختی در مرحله قبل موفق شده بود قره‌باغ را از دور رقابت‌ها حذف کند، به مصاف پی اس وی آیندهوون رفت که در یک دیدار جذاب، آیندهوون موفق شد بازی 1-0 باخته را با نتیجه 3-2 ببرد. در این بازی، ابتدا باته با گل تومینن پیش افتاد، اما دو گل‌ از پریرو و لوزانو پی اس وی را پیش انداختند. در دقایق پایانی اما، الکساندر هلب، ستاره سال‌های گذشته آرسنال و بارسلونا کار را به تساوی کشاند، هرچند که یک دقیقه بعد، در دقیقه 89 دونیل مالن موفق شد گل سوم آیندهوون را به ثمر برساند تا بدین ترتیب، کار باته برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت شود. آن‌ها باید در هلند، با اختلاف دو گل آیندهوون را شکست دهند و در غیر این‌صورت، باید با نتیجه 3-2 یا بهتر تیم هلندی را شکست دهند.

در دیگر دیدار این مرحله، ستاره سرخ بلگراد، در تلاش است تا بار دیگر صربستان در سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا، صاحب نماینده شود. قهرمان جام قهرمانان اروپا در سال 1991 که حالا بیش از 20 سال است در رقابت‌های  لیگ قهرمانان اروپا غایب است، امشب در برابر ردبول سالزبورگ اتریش، نتیجه‌ای مهم گرفت. آن‌ها در برابر تیمی که فصل گذشته موفق شده بود لاتزیو را از لیگ اروپا حذف کند، در خانه نتیجه 0-0 کسب کردند و حالا در صورت عدم باخت در اتریش، با هر نتیجه‌ای راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد، حضوری با شکوه برای تیمی که روزگاری از قدرت‌های فوتبال اروپا بود، اما جنگ باعث شد روزگاری تیره را تجربه کند. 

ستاره سرخ، در این دیدار حمایت هواداران خود را نداشت. آن‌ها به علت شعارهایی که در دیدار قبل سر داده بودند، توسط یوفا جریمه شدند.

و سرانجام، بهترین نتیجه امشب را پائوک یونان از بنفیکا گرفت. بنفیکا که معمولاً یکی از نمایندگان ثابت پرتغال در لیگ قهرمانان اروپا است، در مرحله قبل به راحتی فنرباحچه را از پیش رو برداشت، اما امشب در خانه، به لطف گل تساوی‌بخش آمر واردا در برابر پائوک یونان متوقف شد و حالا در بازی برگشت، کار سختی را در برابر حریف سرسخت یونانی خواهد داشت.

گفتنی است که سه دیدار دیگر این مرحله فردا میان تیم‌های یانگ بویز سوئیس - دیناموزاگرب کرواسی، ویدئوتن مجارستان -آئک یونان و آژاکس آمستردام-دینامو کیف اوکراین برگزار خواهد شد.

نظر شما