شناسهٔ خبر: 27585528 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما:

رسانه در تراز نظام اسلامی باید مروج سبک زندگی دینی باشد

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: رسانه در تراز نظام اسلامی باید مروج سبک زندگی دینی و ایمانی باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین  عبدالله متقی زاده در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که امروزه رسانه های جمعی تاثیر بسیاری بر سبک زندگی دارند، اظهار داشت: در حال حاضر به عنوان مثال از جمله دلایل کلیدی ساخت انبوه سریال های آمریکایی و غربی ، جهت دهی به سبک زندگی است که در این خصوص نویسندگان و سریال سازان آن ها بسیار حرفه ای و هوشمندانه عمل می کنند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که سبک زندگی به مباحثی چون بینش، کنش و نگرش انسان ارتباط پیدا می کند به این معنا که وقتی بینش آدمی عوض شد، کنش او نیز طبعاً تغییر می یابد و وقتی کنش عوض شد ، این مساله بر سبک و نوع زندگی فرد ، اثرش را می گذارد ، ضمن آن که شخصیت هر فردی تحت تاثیر رفتار و بینش اوست.

وی همچنین گفت: از همین روست که می بینیم غربی ها و به خصوص آمریکایی ها در فیلم ها و سریال هایشان نخست سراغ تغییر بینش افراد می روند و در این بخش به دنبال ترویج سکولاریسم و اومانیسم و اندیشه های لیبرالیستی هستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که رسانه در تراز نظام اسلامی باید مروج سبک زندگی دینی و ایمانی باشد، ادامه داد: در مقابل این جریان فیلم سازی و سریال سازی که کانون محوری آن در هالیوود و استودیوهایی آمریکایی قرار دارد، ما باید بتوانیم ضمن شناخت اقتضائات مخاطبان جدید و نسل نو، ارزش های دینی و انقلابی را با شکلی جذاب و نوین انتقال دهیم.

وی گفت: بی شک در این خصوص نیازمند خلاقیت و نوآوری در عین تعهد و شناخت صحیح داریم تا در امر برنامه سازی به خصوص برای تلویزیون که مخاطبان میلیونی دارد، موفق باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما همچنین با بیان این که رسانه در تراز اسلامی باید مروج حقیقت و منتشر کننده فضیلت در جامعه انسانی باشد، افزود: از این منظر، رسانه چنانچه وسیله ای به منظور ترویج باطل و انحرافات و نابودی ارزش های انسانی و فرهنگ بشری باشد، نامطلوب و نامشروع است و حال آن که رسانه مطلوب دینی به خصوص صدا و سیما که به تعبیر امام راحل دانشگاه عمومی ملت ایران است باید بر اساس رهنمودهای قرآن و اهل بیت(ع) حرکت کند.

۳۱۳/۸

 

نظر شما