شناسهٔ خبر: 27585522 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری نماز عید قربان در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: نماز عید سعید قربان صبح روز چهارشنبه به امامت امام جمعه موقت یاسوج در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدجواد خاضع، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج شامگاه سه شنبه (۳۰ مرداد) به خبرنگاران، گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است؛.

 

وی با بیان اینکه عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است، اظهار داشت: این روز یادآور اخلاص و بندگى حضرت ابراهیم (علیه السلام) در برابر پروردگار خویش است.

 

خاضع اضافه کرد: زمانی که فرمان حضرت حق براى ذبح اسماعیل صادر شد، و ابراهیم آن بنده مطیع خداوند سبحان آماده اجراى این فرمان شد و اسماعیلش را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، اما ندایى رسید که اى ابراهیم از عهده این آزمون الهى برآمدى، دست نگهدار که بندگی خود را به درستى ثابت کردی.
 

رئیس ستاد نماز جمعه  یاسوج یادآور شد: عید قربان مجرای فیض الهی و بهانه عنایت رحمانی به بندگان مؤمن و مطیع است و هر کس بتواند رضای خویش را فدای رضای حق کند، از خواسته دل در راه خواسته خدا چشم بپوشد و از داشته ها و خواهش های نفس بگذرد، به مرز عبودیت می رسد.


وی گفت: حرکت حضرت ابراهیم (علیه السلام) درس بزرگی را به همه انسانهای عالم در همه عصرها و زمان ها داد که باید برای اجرای فرامین الهی همواره آماده بود و هیچ گاه تعلقات دنیوی باعث دور شدن از حقیقت معنوی نشود.


خاضع خاطرنشان کرد: برای روز عید سعید قربان اعمال مستحبی فراوانی وارد شده و خوب است در حد توان و مقدورات خود نسبت به انجام آن همت کنیم که از جمله آن اعمال: غسل کردن، اقامه نماز عید سعید قربان، قرائت دعای ندبه، قربانی کردن و… است.


رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: نماز عید سعید قربان در یاسوج، ساعت ۷:۳۰ صبح روز چهارشنبه سی و یکم مرداد (روز عید قربان) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت یاسوج در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می ‌شود که از عموم مردم مومن و متدین شهر یاسوج و حومه جهت شرکت باشکوه در نماز عید سعید قربان دعوت بعمل می آید.

نظر شما