شناسهٔ خبر: 27585212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور کاپیتان پیشین کریکت هند در تحلیف عمران خان خبرساز شد

اسلام آباد - ایرنا - حضور 'نوجوت سینگ' کاپیتان پیشین تیم ملی کریکت هند در آیین سوگند نخست وزیری عمران خان خبرساز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا، «نوجوت سینگ» کاپیتان پیشین تیم ملی کریکت هند بیست و هفتم مرداد با وجود انتقادهای شدید رسانه های هند، به دعوت 'عمران خان' در آیین تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان حضور یافت.
'نوجوت سینگ' روز قبل از آن، از طریق مرز زمینی از آمریتسر هند به لاهور پاکستان و از آنجا به پایتخت این کشور سفر کرد.
نوجوت سینگ در سخنانی در اسلام آباد گفت که مطمئن است، 'عمران خان' نخست وزیر جدید این کشور، نردبانی برای گذر از مشکلات موجود می سازد و این آن چیزی است که پاکستان به آن نیاز دارد.
وی همچنین گفت که به عنوان یک دوست و نه یک شخصیت سیاسی به پاکستان سفر کرده است، بنده سفیر صلح و حسن نیت هستم و امیدوارم که راوبط بین دو کشور هند و پاکستان در عصر جدید شکوفا شود.
این سخنان با واکنش شدید احزاب و برخی رسانه های هندی مواجه شد.
حزب (B.J.P) هند امروز با انتقاد شدید از سفر 'نوجوت سینگ' به پاکستان اعلام کرد که در زمانی که هندوستان داغدار درگذشت 'واچبایی' نخست وزیر فقید هند است، 'سینگ' چگونه به پاکستان سفر کرده و با فرمانده ارتش پاکستان مصافحه و معانقه کرده است؟
لازم به ذکر است که در آیین سوگند نخست وزیر جدید پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا با 'نوجوت سینگ' دست داد و سپس حدود دو دقیقه با وی گفت و گو کرد.
به گزارش رسانه های پاکستان، 'سانجای یات' از مسئولان شهر 'آگرا' هندوستان نیز با انتقاد شدید از سفر 'نوجوت سینگ' به پاکستان اعلام کرده که به هر کسی که سر وی را تحویل دهد، 500 هزار روپیه هدیه می دهد.
بر اساس فیلمی که در رسانه های مجازی هند و پاکستان دست به دست می شود، 'یات' این اقدام 'سینگ' را خیانت به کشور عنوان کرده است.
سانجی یات همچنین سفر 'سینگ' به پاکستان را اقدام خائنانه و غیرقابل قبول خوانده و برخورد کنگره پنجاب با اقدام سینگ را خواستار شده است.
از سوی دیگر 'عمران احمدخان نیازی' نخست وزیر جدید پاکستان نیز با انتشار پست توییتری، با دعوت دوباره هندوستان به گفت و گو و پیگیری صلح، گفت و گوی بین دو کشور را 'بهترین راه مقابله با فقر و بهبود وضع زندگی مردم دو کشور و شبه قاره'خواند.
عمران خان همچنین در پیام توییتری خود، از 'نوجوت سینگ' به عنوان سفیر صلح یاد کرد که مردم پاکستان نیز به وی محبت کرده و او را دوست داشتند.»
نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز در نامه ای به عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان در خصوص تعهد دهلی نو به روابط سازنده با اسلام آباد تاکید کرد اما سخنی از مذاکره با این کشور به میان نیاورد.
پایگاه اینترنتی 'لایو مینت' روز سه شنبه با اشاره به پیام کتبی مودی به عمران خان بلافاصله پس از پایان مراسم تحلیف وی در روز دوشنبه تاکید کرد که کشورش به ایجاد روابط سازنده و معنی دار با پاکستان متعهد است.
آساق**6125**3404

نظر شما