شناسهٔ خبر: 27585159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

امحای 255 میلیون تومان محصولات کشاورزی قاچاق در 9 ماهه نخست سال جاری

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران، علی کوهستانی گفت: از ابتدای سال جاری جلسات هماهنگی متفاوتی برای پایش قاچاق محصولات کشاورزی با دستگاه‌های نظارتی و 305 گشت مشترک در میادین میوه و تره‌بار مرکزی و میادین توزیع گل و گیاه زینتی و شاخه بریده و واحدهای صنفی سطح استان تهران برگزار شد.

وی افزود: حاصل آن جلسات و گشت‌زنی‌ها، کشف 25 تن انواع میوه و مرکبات و سیر چینی، 3717 شاخه و گلدان از انواع گل، گیاهان زینتی و شاخه بریده و 19 لیتر سم جمعا به ارزش 3/2549 میلیون ریال بوده است که این اقلام در باراندازهای مرکزی تهران از جمله بازارهای گل امام رضا و شهید محلاتی کشف و امحا شده است.

کوهستانی تصریح کرد: گشت‌های مشترک توسط دبیرخانه کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و در راستای حمایت از تولیدات داخلی، حفظ سلامت جامعه و تثبیت اشتغال، فعال سازی و ایفای وظیفه قانونی به عنوان دستگاه کاشف، در راستای ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شده است.

وی ادامه داد: کلیه محصولات کشف شده ظن به قاچاق توسط گشت های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و بازرسی اصناف و دستگاه های کاشف از جمله پلیس آگاهی تهران 124 مورد بود که در حداقل زمان ممکن به صورت حضوری و مشاهده نمونه ارسالی خارجی و داخلی یودن آن ها تعیین تکلیف شد.

کوهستانی با اشاره به بازدید از فروشگاه های سم و کود و نهاده های کشاورزی گفت: طی این بازدیدها، 55مورد سم قاچاق کشف شد که به عاملین توزیع تذکر کتبی و شفاهی داده شد.

معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی تهران هم چنین از پلاک کوبی 7هزار راس دام سنگین و سبک برای کنترل ورود و خروج دام جهت جلوگیری از شیوع بیماری های دامی و پیشگیری از قاچاق با همکاری اداره کل دامپزشکی استان تهران از ابتدای سال 96خبر داد.

نظر شما