شناسهٔ خبر: 27584741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار اثر از هرمزگان به المپیاد فیلمسازی نوجوانان راه یافت

بندرعباس - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر هرمزگان گفت: چهار اثر از هرمزگان با نظر هیات داوران دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، موفق به راهیابی به بخش مسابقه این المپیاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فروزان کهوری نژاد شامگاه سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع 15 اثر از هرمزگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که چهار اثر مورد تایید داوران قرار گرفت.
وی افزود: این آثار شامل فیلم داستانی نسترن ، سوک سوک به کارگردانی نفیسه غلام نظری ،فیلم داستانی غیر انتفاعی به کارگردانی روشا عظیمی، فیلم داستانی عشق کودکانه به کارگردانی فاطمه سالاری و فیلم داستانی دلخوشی باطل به کارگردانی مبین قاسمی است.
کهوری نژاد خاطر نشان کرد: هیات انتخاب فیلمنامه‌ این المپیاد از بین ۱۹۰ فیلمنامه ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۳۳ فیلمنامه را برای رقابت در بخش نهایی معرفی کرده که فیلمنامه داستانی (دلخوشی باطل) اثر مبین قاسمی از انجمن سینمای جوان هرمزگان در ردیف فیلمنامه های برتر قرار دارد.
رییس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر هرمزگان تصریح کرد: المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور در 2 بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌ شود.
وی ادامه داد: این رقابت هنری با موضوع آزاد و بین نوجوانان گروه سنی 9 تا 16 سال برگزار می شود که فیلم هایی با محورهای «ایران من، شهر من، روستای من، خانه من، خانواده من، دوستان من، نوع دوستی، همیاری، نشاط و کودکی، خلاقیت در زندگی، دشمنان ما» در اولویت قرار دارد.
کهوری نژاد اظهار داشت: دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با هدف کشف ، استعدادیابی و حضور فعال نوجوانان در بخش سینما در روزهای هشتم تا 14 شهریور ماه همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.
7198/7408

نظر شما