شناسهٔ خبر: 27584230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای یک هزار و ۲۳۰ طرح بهداشت و درمان در کشور

معاون وزیر بهداشت گفت: هم اینک حدود یک هزار و ۲۳۰ طرح بهداشت و درمان در قالب بسته‌های طرح تحول در کشور در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ توصیه‌هایی درباره ذبح دام در آستانه عید قربانعلیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، در شیراز گفت: سرعت اجرای طرح‌های وزارت بهداشت در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه است و این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و با کمترین هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با شروع طرح تحول سلامت، ۶ هزار و ۲۳۰ طرح در حوزه بهداشت و سلامت در مناطق مختلف کشور اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رسیدگی و تجهیز مراکز و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است و این برنامه‌ها با هدف خدمات رسانی بهینه به مردم و گسترش سلامت در جامعه، همچنان دنبال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت بر لزوم افزایش بهره وری در اجرای طرح‌های سلامت تاکید کرد و گفت: کیفیت اجرای طرح‌های سلامت فدای سرعت آن نشده است بلکه این طرح‌ها مطابق با استاندارد‌های جهانی اجرا و متناسب با این استاندارد، خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارایه می‌شود.

رئیسی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس، بر لزوم فراگیر شدن این برنامه تاکید و اضافه کرد: طرح پزشک خانواده اهداف بزرگی دارد که پرداختن به اقتصاد سلامت، کنترل هزینه ها، افزایش کیفیت و ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت از جمله این اهداف است.

وی، تغییر الگو در طرح پزشک خانواده را برای ادامه این طرح ضروری دانست و اظهار داشت: داشتن پرونده الکترونیکی و پایش سلامت، شرط لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در همه مناطق است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در نشست روسای دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور بیان کرد: بسیاری از مصوبات و پیشنهاد‌هایی که در کلان منطقه پنج کشور ارایه شده، مورد تایید ستاد تحول کشوری قرار گرفته و این مصوبات از برنامه‌های اصلی ستاد تحول بوده که نتایج خوبی هم از آن به دست آمده است.

وی، اجرایی شدن این مصوبات در کلان منطقه پنج کشور را اقدامی موثر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲ نقش مهم در این زمینه ایفا می‌کند، نخست اینکه در اجرای مصوبات و برنامه‌ها پیشقدم می‌شود و دیگر اینکه، نقش حمایتی برای سایر دانشگاه‌ها بر عهده دارد تا آن‌ها نیز بتوانند شیوه نامه‌ها و مصوبات کلان منطقه پنج کشور و ستاد تحول کشوری را به خوبی اجرا کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین از روسا، مسئولان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور خواست با بهره جویی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود، اولویت‌های مطرح شده را با جدیت دنبال کنند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، فسا، جهرم، یاسوج، هرمزگان و بوشهر و دانشکده پرستاری لار، دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/ر

پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات کلان منطقه‌ای

نظر شما