شناسهٔ خبر: 27584075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛

اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی "مهندسی و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه" آغاز به کار کرد + عکس

اختصاصی ابنا

به همت شرکت منیر تجهیز امین، نخستین نمایشگاه های بین‌المللی تخصصی «تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه» و «طراحی، ساخت، مهندسی و بازسازی مساجد و اماکن متبرکه» آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به همت شرکت منیر تجهیز امین و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نهادهای همسو، "نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه" و "اولین نمایشگاه طراحی، ساخت، مهندسی و بازسازی مساجد و اماکن متبرکه" آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاح این نمایشگاه صبح امروز سه شنبه 30 مرداد 1397 در در محل نمایشگاه بین‌المللی "شهر آفتاب" تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد حسینی شریف» مدیر نمایشگاه با خیر مقدم به حاضران، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تشریح کرد.

معرفی طرح های انجام شده و در دست اقدام مساجد و آستان های مقدس، معرفی توانمندی های فعالان حوزه طراحی و مهندسی، مشاوره و پیمانکاران و معماران مساجد و اماکن متبرکه، ایجاد زمینه مناسب برای معرفی تولیدکنندگان، سازندگان و مهندسان و فعالان تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه و همچنین ایجاد آشنایی و تعامل میان عوامل عرضه و تقاضا از جمله اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه است.

وی با اشاره به تعداد مساجد کشور گفت افزود: بر اساس آمارهای رسمی نزدیک به ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ هزار مسجد متعلق به شیعیان و ۱۰ هزار مسجد برای اهل سنت است،از این رو برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه در دستور کار قرار گرفت.

* قرائتی: 25 شغل تجهیزی در مسجد شناسایی کردیم 

سپس حجت الاسلام والمسلمین «تقی قرائتی» مدیر مؤسسه مسجد به ایراد سخن پرداخت و با ذکر نقش اصیل مسجد در دین اسلام، از برگزارکنندگان این نمایشگاه قدردانی کرد.

وی دربارۀ تجهیز مسجد گفت: مسجدسازی در قرآن یک نفره [توسط حضرت‌ابراهیم(ع)] آمده است اما تجهیز مسجد دو نفره [حضرات ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع)] آمده است. مسجد نیاز به تجهیز دارد و ما 25 شغل تجهیزی در مسجد شناسایی کردیم چون مسجد محل مهمانی خداست و هر کس باید به میزان وسع و هنرش برای تجهیز مسجد اقدام کند.

تقی قرائتی دربارۀ جایگاه خدمت به مسجد اظهار کرد: مسجد رفتن برای خدمت به مسجد و زائران مسجد است و بالاترین افتخار، خدمت به مسجد است. مؤذن‌زاده اردبیلی تا هفت نسلش در مسجد اذان می‌گفتند و نمی‌گذاشتند این افتخار از دستشان بیرون برود. پس هر کس هر کاری با هنر و صنعت‌گری‌اش می‌تواند برای مسجد انجام بدهد.

مدیر مؤسسۀ مسجد به مسجدسازان تأکید کرد: همه کسانی که برای مسجد کار می‌کنند با وضو باشند و دستان خود را پس از کار ببوسید چون خدمت با زائر مسجد از خود زیارت برتر است.

شایان ذکر است "نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه" و "اولین نمایشگاه طراحی، ساخت، مهندسی و بازسازی مساجد و اماکن متبرکه" با همکاری معنوی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آستان مقدس امام حسین(ع)، آستان قدس رضوی، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آستان مشهد اردهال، آستان امامزاده صالح(ع)، آستان حضرت امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور برگزار شده و نیز از همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب بهره مند است.

این دو نمایشگاه که در زمینه طراحی، مهندسی، ساخت، نوسازی و ایمنی مساجد و مراکز مذهبی و در سطحی معادل هزار مترمربع برپا شده است، از 47 غرفه از کشورهای ایران، آلمان و چین میزبانی می کند.

همچنین زیر گروه‌های «طراحی و مهندسی»، «ساخت و نوسازی»، «ترمیم، مرمت و بازسازی» و «مصالح و تجهیزات ثابت و متحرک» فعالیت های تخصصی آن را انجام می دهند.

درهای این دو نمایشگاه‌ از امروز 30 مرداد تا روز اول شهریور 1397 به مدت سه روز، از ساعت 10 تا 17 در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران، به روی فعالان فرهنگی، اعضای هیأت امنای مساجد، امامان جماعت، مهندسان، معماران، هنرمندان و عموم مردم باز است.

برای دیدن تصاویر بیشتری از این مراسم ایـنـجـا را کلیک کنید.

.........................
پایان پیام/ 101

* اخبار نمایشگاه بین المللی تخصصی مهندسی و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه:
1. اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی مهندسی و تجهیزات مساجد برگزار می‌شود + پوستر
2. نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی مهندسی و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه
3. اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی "مهندسی و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه" آغاز به کار کرد
4. گزارش تصویری/ مراسم افتتاح اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی مهندسی و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه
5. حسینی شریف: ارائۀ الگو برای مسجدسازان، هدف اصلی نمایشگاه مساجد و اماکن متبرکه است
6. تقی قرائتی: مسجد محل مهمانی خداست و همه باید به میزان وسع و هنرخود برای تجهیز آن اقدام کنند

نظر شما