شناسهٔ خبر: 27583643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آل‌هاشم در معارفه امام جمعه جدید ورزقان:

موضع‌گیری در مورد مسائل سیاسی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: موضع‌گیری در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست بلکه موضع گیری صحیح و درست یکی از برنامه های نماز جمعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخش آحاد جامعه است، اظهار داشت: نماز جمعه رسانه‌ای فراگیر و کم هزینه است که مردم را با اطلاع رسانی دقیق و صحیح نسبت به مسائل منطقه‌ای، کشوری و استانی مطلع می‌سازد.

امام جمعه تبریز افزود: این نماز عبادی و سیاسی پایگاهی برای بصیرت افزایی و روشنگری است که بصورت خودجوش و فارغ از تبلیغ برای حضور آنها هر هفته میعادگاه بندگان الهی است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مقاومت و تقویت اسلام در مقابله با توطئه‌ها و فتنه ها است، تصریح کرد: در طول ۴ دهه گذشته از عمر انقلاب تمام فتنه‌ها در نماز جمعه تبیین و تشریح شده است تا با این روشنگری‌ها در مقابل فتنه‌ها کشور را حفظ و حراست کنیم.

آل‌هاشم خاطر نشان کرد: یکی از برکات این فریضه عبادی و سیاسی در دوران دفاع مقدس محوریت آن در اعزام نیروها به مناطق عملیاتی و جنگ بود.

امام جمعه تبریز، نماز جمعه را جبهه‌ای برای مقابله با هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: نمازجمعه محلی برای تقویت آرمانی‌های اسلامی است بطوریکه که بدون هیچ تعطیلی مسائلی را روشنگری می‌کند که همیشه دشمنان از آن در هراس و وحشت هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دشمنان با ترس از تفکر و اندیشه‌های والای ائمه جمعه تاکنون ۵ نفر از آنها را به شهادت رسانده‌اند، خاطرنشان کرد: خطه آذربایجان افتخار دارد که ۲ سید والامقام حضرات آیات شهید قاضی طباطبایی و شهید مدنی را در سنگر نمازجمعه تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید محل جذب همه مخصوصاً جوانان باشد و مساجد باید مملو از حضور آنان باشد، گفت: وظیفه ما جذب حداکثری جوانان است و باید آینده این کشور را به صاحبان اصلی آنها یعنی جوانان بسپاریم که در این میان باید ائمه جمعه به همراهی دیگر نهاد و دستگاه‌های فرهنگی نقش خطیری دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت نماز جمعه بهترین محل برقراری ارتباط مردم و ائمه جمعه است و مردم و ائمه جمعه باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند تا این نماز عبادی سیاسی را بجا آورند و برای رفع مشکلات عمومی و شخصی باهم در ارتباط تنگاتنگ باشند.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح‌های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد، گفت: کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند ولو اینکه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند باید از سوی امام جمعه مورد توجه قرار گیرند و امام جمعه باید با  محبت و مودت بستر لازم برای اتحاد و یکپارچگی جامعه را فراهم آورد.

آل‌هاشم با توضیح اینکه امام جمعه با وحدت و صمیمیت و اطاعت محض از فرامین ولی امر مسلیمن جهان اهداف نظام و انقلاب را راهبردی کند، ادامه داد: موضع‌گیری در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست بلکه موضع‌گیری صحیح و درست یکی از برنامه های نماز جمعه است همچنین نباید رفتار امام جمعه باعث شود مردم و جناح‌های مختلف فکر کنند این امام جمعه به گروه خاصی تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و صمیمیت را نیاز اصلی کشور برشمرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیزی به وحدت و صمیمیت نیاز داریم چرا که تمام دشمنان نظام دست به دست هم داده اند تا این نظام را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بحث‌هایی مثل برجام و مذاکره بهانه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: همانطوریکه که رهبر انقلاب هم بیان فرموده‌اند وقوع جنگ نظامی علیه ایران امکان پذیر نیست اما دشمنان تلاش دارند از طریق عملیات روانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی رسالت مسؤولان برای ریشه کنی فساد، تبعیض، فقر و بی‌عدالتی از هر زمان دیگر بیشتر ضرورت دارد، گفت: باید با همت و تلاشی شبانه روزی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و جوانان را به آینده نظام امیدوار کنیم.

وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر و منطقه دانست و گفت: فرمانده این قرارگاه امام جمعه است که بر این اساس از خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی ۵ ساله حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه ورزقان نهایت تقدیر و قدردانی را دارم.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام پورمحمد بعنوان امام جمعه جدید شهرستان ورزقان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما