شناسهٔ خبر: 27583604 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات سال گذشته فرهنگیان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته 9 هزار و 480 میلیارد ریال بود که از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و 800 میلیارد ریال در 2 نوبت پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال های 1390 و 91 فرهنگیان افزود: به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، برای مشخص شدن بدهی ها دولت موظف شده تا پس از هماهنگی با اداره های کل خزانه داری استان ها و ثبت بدهی ها در یک سامانه جامع، نتیجه گیری قطعی انجام داده و ردیفی مشخص در بودجه برای آن پیشنهاد کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه بیان کرد: به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از 30 سال را همچنان به کار بگیریم.
او اضافه کرد: اوج استخدام های وزارت اموزش و پرورش بین سال های 1365 تا 73 بود اما در سال های 1395 و 96 نزدیک به 79 هزار و 600 نفر بازنشسته شدند و تا پایان سال جاری نیز 52 هزار و 700 نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.
نزدیک به 928 هزار نفر نیرو شامل 54 درصد زن و 46 درصد مرد (معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش و پرورش خدمت می کنند.
الهیار ترکمن در سفری یکروزه در گردهمایی مدیران مدرسه های کاشان حضور یافت و از چند طرح نیمه تمام آموزشی مانند هنرستان نراقی، خانه معلم و استخر کتابچی دیدن کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما