شناسهٔ خبر: 27583168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

15 هکتار از جنگل های سروآباد طعمه حریق شد

یوسف چشمیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی در محدوده درختان بلوط جنگل های روستاهای رزاب و دگاگا بخش مرکزی شهرستان سروآباد

صاحب‌خبر - یوسف چشمیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی در محدوده درختان بلوط جنگل های روستاهای رزاب و دگاگا بخش مرکزی شهرستان سروآباد در منطقه ای به نام «که لی مل» به وقوع پیوست.
وی اضافه کرد: با حضور به موقع محیط بانان، اهالی روستاهای رزاب و دگاگا، کارکنان جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزدای و اعضای انجمن های زیست محیطی این آتش مهار شد.
چشمیدری افزود: گرمای هوا، وزش باد، سنگلاخی بودن مسیر و پوشش گیاهی زیاد منطقه کار مهار آتش سوزی را با مشکل روبرو کرده بود.
وی اضافه کرد: در بعضی از نقاط که آتش به مناطق صخره ای و سنگلاخی رسیده بود، به صور طبیعی مهار شد و در دیگر مناطق که در محدوده جنگلی قرار داشت، مهار آن با استفاده از دستگاه روت فایر، بیل، آتش کوب، شن کش و فلکسی بک انجام شد.
چشمیدری گفت: علت اصلی شروع این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با وسعت 57 هزار و 236 هکتار در حد فاصل شهرستان های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.
در این منطقه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار،17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی، شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
7354/ 3020
انتهای پیام

نظر شما