شناسهٔ خبر: 27583136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایده های قابل تبدیل به طرح اقتصادی حمایت می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی شامگاه دوشنبه در نشستی با جوانان ایده پرداز در حوزه روستایی اظهارداشت: حوزه فناوری اطلاعات و امور روستایی استانداری باید

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی شامگاه دوشنبه در نشستی با جوانان ایده پرداز در حوزه روستایی اظهارداشت: حوزه فناوری اطلاعات و امور روستایی استانداری باید از ایده های جوانان روستایی بانک اطلاعاتی تشکیل داده و آنها که قابلیت اقتصادی شدن را دارد، حمایت کند.
وی تاکید کرد: حمایت از این ایده ها تنها مالی نبوده وبرخی ایده ها نیازمند پشتیبانی معنوی و کمک به تبلیغات آن، یا اخذ مجوز بوده تا تجاری سازی شود.
استاندار به برخی از ایده های خلاقانه در حال اجرا در سطح روستاهای گلستان مانند 'روستاهای بدون بیکار و یا بدون معتاد' در سطح دو یا سه روستا در هر یک از فرمانداری های 14 گانه استان نیزاشاره کرد و گفت: اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است که انجام چنین طرح هایی علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی باعث ثبات جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر خواهد شد.
هاشمی همچنین یادآور شد: هم اینک طرح تفیک زباله از مبدا در سطح 70روستای استان در حال انجام است که دستاوردهای ملموسی در حوزه حفظ سلامت و محیط زیست داشته است.
وی همچنین به راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش در 100روستای استان اشاره کرد و افزود: شادابی و نشاط ناشی از ورزش باید در بین روستانشیان نهادینه شود.
در این نشست که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شماری از جوانان شرکت کننده ایده های خود را در حوزه تاثیر شبکه های اجتماعی بر صنعت گردشگری روستاها بیان کردند و خواستار اصلاح برخی آیین نامه ها و دستور العمل های مربوط به اعطای مجوز به فعالیت های این حوزه شدند.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از نیمی از آنان در یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
7333/1648
انتهای پیام

نظر شما