شناسهٔ خبر: 27582572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز عید قربان در بوسنی و هرزگوین برگزار شد

بلگراد-ایرنا- نماز عید سعید قربان صبح سه شنبه با حضور پرشور انبوه مسلمانان بوسنیایی در سراسر مساجد بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماز عید سعید قربان به اقامت 'حسین افندی کاوازوویچ ' رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با حضور مقامات سیاسی و مذهبی بوسنیایی از جمله «باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، 'صفت سفتیچ' رئیس مجلس اقوام، سفرا و دیپلمات های کشورهای اسلامی از جمله 'محمود حیدری' سفیر کشورمان و آحاد مسلمانان این شهر برگزار شد.
رئیس جامعه اسلامی و رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در خطبه نماز عید قربان در مسجد تاریخی 'غازی خسروبیگ' سارایوو گفت: حضرت ابراهیم (ص) تعلقات و آنچه که به آن علاقه داشت را در راه خدا قربانی کرد و از این جهت خدا مقامی به او اعطا کرد که با گذشت هزاران سال هر ساله میلیون ها مسلمان در مراسم حج به یاد اطاعت او از فرمان خداوند قربانی نثار می کنند.
وی ضمن تبریک مجدد عید سعید قربان به مسلمانان سراسر جهان به ویژه مسلمانان کرواسی، صربستان، کوزوو، مقدونیه، اسلوونی و مونته نگرو ابراز امیدواری کرد که مشکلات مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی هرچه زودتر برطرف شود.
محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو در دیدار با رئیس العلمای مسلمانان بوسنی و هرزگوین که در مقر جمعیت اسلامی در سارایوو برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان به ایشان گفت: از خداوند متعال برای جنابعالی، ملت بوسنی هرزگوین و همه مسلمانان سراسر جهان توفیق روزافزون مسئلت می نمایم و امیدوارم عید قربان امسال به عید وحدت امت اسلامی تبدیل شود.
افندی کاوازوویچ نیز با تبریک عید قربان به سفیر کشورمان برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
شبک**اروپام**436**1392

نظر شما