شناسهٔ خبر: 27580147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف ارتقای هنر تئاتر؛

بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان وارد فاز اجرایی شد

قروه- بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان با حضور ده اثر نمایشی و رونمایی از پوستر آن وارد فاز اجرایی شد و این برنامه هنری از دوم تا پنجم شهریور ۹۷ در شهرستان قروه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان در راستای تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان و با تأکید بر تولید نمایش هایی با مضامین انسانی و فاخر به میزبانی شهرستان قروه وارد فاز اجرایی شد.

دبیر این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار مهر از انتشار فراخوان جشنواره بیست و نهم تئاتر کردستان در اوایل تیرماه ۹۷ خبر داد و گفت: ابتدا قرار بود جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه برگزار شود که به دلایلی زمان اجرا به دوم شهریور و همزمان با آغاز هفته دولت تغییر یافت.

به گفته «یونس صحرارو» از زمان انتشار فراخوان حدود ۱۴ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی توسط هیئت بازبین از این تعداد ۸ اثر به بخش مسابقه راه یافته و همچنین در بخش های ویژه و جنبی هر کدام یک اثر اجرا خواهند داشت و در مجموع ده اثر نمایشی در حین برگزاری جشنواره به اجرا می پردازند.

وی آثار راه یافته در بخش مسابقه را شامل نمایش «استرالیا» از بیجار، «بالستیک زخم» و «گور به گور» و «نُه» از سنندج، «کافه سایه» و «آقا لیلا» از قروه و «باغ آرزوها» و «آژاکس» از مریوان دانست.

«صحرارو» همچنین از اجرای نمایش های «گاری» در بخش جنبی و «سرباز شال بلند» در بخش ویژه این جشنواره هر دو از قروه، گفت.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان از «آرش ملکی، مازیار قبادی و غلامرضا همتیان» به عنوان داوران هیئت بازبین این دوره از جشنواره نام برد.

به گفته «یونس صحرارو» این برنامه فرهنگی و هنری فرصتی برای معرفی هنرمندان شهرستان و آشنا کردن مردم با هنر تئاتر دیدن است.  

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان از دوم تا پنجم شهریورماه ۹۷ در شهرستان قروه با اجرای نمایش های منتخب برگزار می شود.  

نظر شما