شناسهٔ خبر: 27579671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

26طرح دانش آموزی البرز درجشنواره ملی جوان خوارزمی پذیرش شد

خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این جشنواره ملی را شناسایی و معرفی طرح‌های برتر در زمینه پژوهش‌های نوین بنیادی،‌کاربردی، توسعه ای،

صاحب‌خبر - خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این جشنواره ملی را شناسایی و معرفی طرح‌های برتر در زمینه پژوهش‌های نوین بنیادی،‌کاربردی، توسعه ای، ‌اختراع و نوآوری ، ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، مخترعان، نوآوران و فناوران برتر جوان ، شناسایی، تقدیر و حمایت از استعدادها‌ی جوان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری ذکر کرد.
وی اظهارداشت: این جشنواره بستر مناسب را برای همکاری‌های علمی ، فناوری و توسعه ملی کشور بوجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره جوان خوارزمی هر سال در دو بخش دانشجویی و آزاد توسط سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و بخش دانش‌آموزی آن که از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی بیان داشت: در مرحله منطقه ای این رقابت دانش آموزشی ٠٠ 2طرح پژوهشی داوری شد.
وی با بیان اینکه 128 طرح به مرحله استانی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی راه یافت ، تصریح کرد: توسط داوران 47 طرح در مرحله اول برتر شناخته شد.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم کشوری بیستمین جشنواره نوجوان خوارزمی 26 طرح پژوهشی منتخب شناخته شد.
ساکی گفت: امسال طرح های پژوهشی دانش آموزان البرز در ١٥ زمینه علمی در بخش ریاضی، شیمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک ، هنر، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک ، کامپیوتر، برق الکترونیک،مکاترونیک ، علوم زیستی و پزشکی ، علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم دینی و قرآن پژوهی مورد داوری قرار گرفت.
وی یادآورشد: 30 داور با تجربه و متخصص مسئولیت داوری طرح های راه یافته به مرحله استانی برای انتخاب و شرکت در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی را بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: از بین طرح های پذیرفته شده در مرحله اول کشوری این جشنواره ، ١٤ طرح از ناحیه یک ، ٨ طرح از ناحیه سه ، ٣ طرح از ناحیه چهار و ١ طرح از منطقه نظرآباد هستند.
وی گفت : دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره فنی و حرفه ای و کاردانش و دبیرخانه اجرایی این مسابقات هم در پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک آموزش و پرورش کرج مستقر است.
وی تاکید کرد: جشنواره جوان خوارزمی نقش موثری در حمایت از فناوران و نوآوران جوان کشور در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

نظر شما