شناسهٔ خبر: 27579462 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیمت نان در قم ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

R7854/P1377/S6,62/CT11

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید آوری فرد در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم که عصر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها درخواست کردیم تا تعزیرات با اختیارات ویژه در زمان کمی به تخلفات رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ده درصدی را برای قیمت نان در نظرگرفتیم، افزود: البته باید قیمت‌ها را به نحوی افزایش دهیم که هم عدد رندی باشد و هم بیش از ده درصد نشود که البته در این راستا ما قیمت پیشنهادی را ستاد تنظیم بازار ارائه داده‌ایم و پذیرفته‌شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: در نظر داریم تا قیمت نان را حدود ده درصد افزایش دهیم که احتمال یک درصد اختلاف نیز وجود خواهد داشت، البته اگر این افزایش قیمت نان به تصویب استاندار نرسد تصویب نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم در مسئله افزایش قیمت نان رفاه مصرف‌کنندگان و مشکلات نانوایان را مدنظر قرار دهیم، عنوان کرد: تنوع نان‌های مصرفی در قم زیاد است و برای همین قیمت را به‌صورت جمعی و کیلویی نیز اعلام خواهیم کرد.

آوری فرد با بیان اینکه جلسه‌ای با کارخانه‌های آرد برگزار کردیم تا به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنیم، ابراز کرد: از مشکلات کارخانه‌های آرد این بود که دولت از سال 95 متعهد شد تا برای ثابت ماندن قیمت آرد، 9 درصد یارانه به کارخانه‌های آرد بدهد که این طرح مصوب شد اما اجرایی نشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: از راه‌کارهای کنترل قیمت نان این است که اگر آرد در استان‌ دیگری کمتر از قیمت بازار قم به فروش می‌رسد، کیفیت آن را مورد بررسی قرار داده و به داخل استان وارد کنیم تا کارخانه‌های آرد استان نیز به کاهش قیمت آرد روی‌آورند.

وی پیرامون افزایش قیمت مرغ تشریح کرد: در بازار مرغ به قیمتی بیش ازآنچه سازمان جهاد کشاورزی اعلام می‌کند آن به فروش می‌رسد و عرضه مرغ منجمد می‌تواند سبب کاهش قیمت مرغ در بازار شود.

آوری فرد ابراز کرد: نحوه عرضه مرغ منجمد باید به‌گونه‌ای باشد که مستقیماً به خانوار برسد و باید توجه داشته باشیم که نباید مرغ منجمد به دست فروشندگانی برسد که آن را به قیمت آزاد به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما