شناسهٔ خبر: 27579094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی «۱۱۰ جشن شادستان تهران» در اعیاد سعید «قربان و غدیر»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه ولایت در مساجد، بوستان‌ها و اماکن فرهنگی مناطق و محلات پایتخت، از برپایی «۱۱۰ جشن شادستان تهران» همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان، ضمن تشریح ویژه برنامه ها، اعیاد خجسته و مبارک دهه ولایت را محور وحدت اسلامی برای تمامی مسلمانان دانست و افزود: این برنامه ها می تواند ارتقاءدهنده نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان، معرف مولفه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت آموزه های مکتب علوی و اعتلا بخش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام باشد.
وی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نورانی دهه ولایت، شهرداری تهران درنظر دارد با بهره مندی از تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با ایام این دهه را با تاکید بر روح ولایت به عنوان عامل وحدت مسلمین، معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید اخوت و برادری و با توجه به سیاست ها و رویکردهای جدید مدیریت شهری در مناطق 22گانه و مراکز فرهنگی شهرداری تهران اجرا کند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد:برنامه ها و جشن های گسترده ای نیز در تمامی مناطق و محله ها و مراکز و اماکن فرهنگی تفریحی شهر تهران پیش بینی شده که در ایام دهه ولایت ویژه شهروندان تهرانی برگزار می شود.
***مشارکت در برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد و اماکن مذهبی پایتخت
وی با تأکید بر مردمی بودن برنامه ها و مشارکت عمومی شهروندان در اجرای برنامه ها، افزود: تلاش می کنیم در این برنامه ها ضمن ترویج نشاط و شادی معنوی و اجتماعی با رعایت شعائر دینی، و مشارکت هدفمند در برنامه های شاخص و تاثیرگذار مساجد، هیئت مذهبی و تشکل های مردمی، اجرای کیفی برنامه ها، صرفه جویی در هزینه ها و پرهیز از انجام برنامه های کلیشه ای و فاقد اثربخشی را مدنظر قرار دهیم.
شجاع پوریان با اشاره به تدارک 27 عنوان ویژه برنامه پاسداشت دهه ولایت گفت: این برنامه ها همزمان با روز عرفه آغاز می شود و از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر ادامه می یابد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: به مناسبت روز نیایش معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه در برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی شهر تهران در روز عرفه مشارکت و مساعدت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح عرضه بهداشتی دام نیز روزهای سی ام و سی و یکم مرداد مصادف با روزهای عرفه و عید سعید قربان از ساعت 9 صبح تا قبل از اذان ظهر به همراه تبلیغات و درج پیام های آموزشی و فرهنگی با موضوعات عید سعید قربان و دهه ولایت به همت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار صورت می گیرد.
شجاع پوریان از برپایی 110 جشن شادستان تهران خبر داد و گفت: علاوه بر نورافشانی، جشن های شبانه شادستان تهران در هر یک از مناطق 22 گانه ویژه شهروندان اجرا می شود.
***جشن تکریم‌ سادات در مساجد و سراهای محلات
وی افزود: سادات محلات شهر تهران در مراسمی با عنوان سلاله اطهر در مساجد و سراهای محلات تجلیل و تکریم می شوند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نشست های تخصصی غدیرشناسی خبر داد و گفت: تقدیر از غدیرشناسان، تقدیر پژوهشگران و نویسندگان عرصه غدیر در سطح مناطق و مساجد منتخب شهر از جمله برنامه های این نشست ها به شمار می رود.
**برگزاری 9 شب فرهنگی در برج میلاد تهران
وی با اشاره به ویژه برنامه عید پهلوانی گفت: همزمان با عید سعید غدیر جشن و همایش ویژه باستانی کاران با محوریت اخلاق پهلوانی و جوانمردی و تاسی به الگوی حضرت امیرالمومنین علی(ع) به همت سازمان ورزش و تندرستی شهرداری تهران برگزار می شود.
شجاع پوریان، از برگزاری 9 شب فرهنگی در برج میلاد خبر داد و گفت: شب های فرهنگی استان های فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، زنجان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، سمنان، کردستان و کرمان به همراه 5 جشنواره از 31 مرداد تا 8 شهریور میزبان شهروندان تهرانی است.
***افتتاح جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مبارک در بوستان آب و آتش
وی با اشاره به ویژه برنامه های اراضی عباس آباد گفت: جشن های دهه ولایت(30 مرداد تا 6 شهریور)، جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مبارک(27 تا 31 مرداد)، جشنواره نقالان علوی(1 الی 6 شهریور)، جشن مردمی غدیر(7 شهریور)، اجرای کنسرت استاد فخرالدینی(8 و 9 شهریور) در بوستان آب و آتش برگزار می شود. نشست های فرهنگی مهدوی( 8 و 9 شهریور) در بوستان بنادر، نشست های فرهنگی علوی(2 الی 11 شهریور) در بوستان طالقانی و جشن های غدیر( 7 و 9 شهریور) در گذر فرهنگ عباس آباد از دیگر برنامه ها به شمار می رود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز شامل جشن غدیر و تجلیل از سادات، برپایی ایستگاه های صلواتی( 7 شهریور در ایستگاه های پرتردد)، مسابقات فرهنگی مذهبی و اهدای جوایز است.
شجاع پوریان، برگزاری جشن در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در ایام دهه ولایت از سوی سازمان بهشت زهرا(س)، برپایی ایستگاه های صلواتی در معابر و میادین پرتردد سطح منطقه با همکاری هیئت های مذهبی، تدارک جشن و ویژه برنامه ها در ایستگاه های مترو و طراحی و انتشار ویژه برنامه دهه ولایت توسط موسسه همشهری را از دیگر برنامه های دهه ولایت برشمرد.
***نور افشانی 22 نقطه اصلی شهر تهران در شب عید سعید غدیر
به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، فضاسازی تبلیغی و محیط آرایی شهر نیز شامل آذین بندی 40 میدان اصلی سطح شهر به صورت ویژه، نور افشانی 22 نقطه اصلی شهر تهران در شب عید سعید غدیر، آذین بندی ساختمان ها و فضاهای دراختیار شهرداری های مناطق22گانه، اکران تبلیغات فرهنگی بر روی 100 سازه و پرتابل عرشه پل در ایام اعیاد سعید قربان و غدیرخم از سوی شهرداریهای مناطق و سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام می شود.
وی، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت عید سعید قربان و عید سعید غدیر، تقویت وحدت و انسجام اسلامی با تأکید بر عید سعید غدیر به عنوان عید ا... الاکبر، ارتقای نشاط اجتماعی در سطح شهر و تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی- ایرانی را از جمله اهداف برنامه های دهه ولایت برشمرد.
شجاع پوریان خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات در سطح شهر در ایام دهه ولایت، ضمن پاسداشت اعیاد اسلامی و ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان و شادی و شادکامی را برای خانواده های تهرانی به ارمغان آورد.
 

نظر شما