شناسهٔ خبر: 27578637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اشتغال روستایی از دغدغه های اصلی نظام و دولت است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به طرح های ملی برای ساماندهی وضعیت بیکاری روستانشینان تصریح کرد: اشتغال روستایی یکی از دغدغه های اصلی نظام و دولت بوده و در این جهت برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

سید ابوالفضل رضوی بعد از ظهر سه شنبه درحاشیه بازدید از برخی روستاهای شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها نظیر گردشگری، مناطق بکر طبیعی و کاشت گیاهان دارویی و با کمک دولت، روستاییان می توانند با سند ملکی روستایی و یا سفته برای استفاده از وام های کم بهره 6 درصد در زمینه تسهیلات اشتغال اقدام کنند.
وی افزود: این تسهیلات تا سقف 150 میلیارد ریال برای روستانشینان قابل پرداخت است و بعضا با توجه به نوع پروژه تا سه سال نیز می تواند از طرح تنفس تسهیلات و بازپرداخت 6 ساله استفاده نماید.
رضوی خاطرنشان کرد: این تسهیلات در روستاهای مرزی و محروم با سود 4 درصد محاسبه می شود و این مورد نیز باید عنوان شود که تمام واحدهای اشتغالزا در روستاها به مدت 5 سال هیچگونه مالیاتی را پرداخت نخواهند کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بازدید خود از وضعیت آب چهار روستای محروم بخش مرکزی شهرستان آزادشهر، از تکمیل طرح آبرسانی به این روستاها تا پایان سال خبرداد.
وی خاطرنشان کرد: تامین آب مناطق روستایی در اولویت اول پیگیری مسائل این مناطق قرار دارد و تامین آب شرب چهار روستای آقچلی، نظرچاقلی، مزرعه 1 و مزرعه 2 به 16 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که با تامین آن، مشکل آب ساکنین این روستاها تا پایان سالجاری مرتفع می شود.
رضوی با اشاره به خرابی برخی جاده های روستایی منطقه بیان کرد: با توجه به مشکلات برخی جاده های روستایی، بودجه مورد نیاز برای بهسازی این جاده ها و رفع مشکلات مردم در این بخش در نظر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه بازدید خود از مناطق روستایی شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان، در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه 3 کلاسه روستای وطن نیز حضور یافت.
این مدرسه با اعتبار 8 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته می شود که 50 درصد آن از سوی خیرین و 50 درصد دیگر آن بوسیله سازمان نوسازی مدارس تامین می شود.
به گزارش ایرنا، سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به استان گلستان از شامگاه دیشب آغاز شد و تا فردا ادامه دارد و طبق برنامه اعلام شده قرار است وی از شهرستان های کلاله و مراوه تپه در شرق این استان نیز بازدید کند.
شهرستان آزادشهر با 95 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
9433/1860

نظر شما