شناسهٔ خبر: 27578373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین پکیچ تصفیه فاضلاب در منطقه پردیسان قم به بهره‌برداری می‌رسد

R7854/P1377/S6,62/CT11

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: اولین پکیج تصفیه فاضلاب در منطقه پردیسان قم با حدود یک و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی و اعتبارات استان در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: علیرغم این محدودیت‌ها پروژه‌های خوبی به انجام رسیده است، همچنین در هفته دولت نیز پروژه‌های خوبی افتتاح و تنها افتتاحیه‌ها منوط به ایام دهه فجر و دهه کرامت نیست.

وی با اشاره به افتتاح 200 پروژه توسط شهرداری قم در دهه کرامت امسال افزود: امسال 181 پروژه به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد، که از جمله این پروژه‌ها افتتاح 6 پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی، 2 پروژه توسط شهرداری جعفریه، یک پروژه توسط اداره برق، سه پروژه توسط صنعت، معدن و تجارت، 6 پروژه از سوی بنیاد مسکن و 46 پروژه توسط شهرداری قم هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر اینکه محوریت بسیاری از پروژه‌ها خلق ثروت و ایجاد ارتقای کیفیت زندگی مردم است، ادامه داد: این پروژه‌ها هزار و 119 اشتغال ایجاد خواهند کرد.

به گفته بهشتی در زمینه نوسازی مدارس استان یک سالن ورزشی، یک مدرسه استثنایی و دو زمین چمن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در یک سال گذشته گفت: بازآفرینی بافت‌های تاریخی یکی از کارهای خوبی بود که در حال انجام است، ساماندهی محور کوچه حاج سید حسن و اجرای طرح پیاده راه ارم از دیگر کارهای خوبی بودند که انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: نخستین پکیج تصفیه فاضلاب در منطقه پردیسان قم با حدود یک و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین انتهای شهرک قدس که مشرف‌به بحث شبکه فاضلاب استان نبود کلنگ زنی شده که به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهشتی با اشاره به پروژه‌های شرکت برق که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: سه نیروگاه خورشیدی دراین هفته به بهره‌برداری خواهد رسید، امیدواریم در هر مقطعی چندین پروژه خورشیدی به بهره‌برداری برسانیم و استان قم مشکلی در این رابطه نداشته باشد.

وی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت از سوی میراث فرهنگی را 9 پروژه دانست و افزود: 69 پروژه نیز  توسط جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد، که نقش مؤثری در توسعه جهاد کشاورزی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: شهرداری نیز 46 پروژه را به بهره‌برداری می‌رساندکه عمدتاً در مناطق و محلات خواهد بود و عمده این پروژه‌ها در مناطق حاشیه شهر است.

بهشتی ابراز کرد: مخابرات نیز به مناسبت هفته دولت 4 پروژه را به بهره‌برداری می‌رساند، که نصب و راه‌اندازی یک سری از سایت‌ها ازجمله پروژه‌های است که با حضور مسئولان استانی و ملی به افتتاح خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه با ارزش‌افزوده‌ای که در قالب اعتبارات عمرانی به دهیاری‌ها داده‌شده تاکنون 5 میلیارد تومان تخصیص داده‌شده و بدین منظور 50 پروژه روستایی تعریف‌شده که علاوه بر 181 پروژه شهری در روستاهای استان اجرا می‌شود تا رضایتمندی در فضای روستایی بیشتر شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما