شناسهٔ خبر: 27577712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهواز| اجرائیات شهرداری نیازمند پشتیبانی همه دستگاه‌هاست

R41468/P1377/S6,57/CT7

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به حمله متخلفان به ماموران اجرائیات شهرداری منطقه ۳ اهواز گفت: اجرائیات شهرداری اهواز در برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی و تصرفات نیازمند همکاری و پشتیبانی همه دستگاه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امروز محمد جعفر فلسفی در جلسه بررسی حادثه حمله به ماموران اجرائیات شهرداری منطقه 3 اهواز اظهار داشت: با قوانین و مقررات می‌توان متوجه شد که فقط جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بر عهده شهرداری است و ماموران اجرائیات وظیفه رفع تصرف زمین‌های سایر دستگاه ها را ندارند.

وی ادامه داد: باید هماهنگی و ارتباط میان اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری افزایش یابد تا دیگر شاهد تعرض قانون شکنان به نیروهای اجرائیات نباشیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: در قانون زمین‌های شهری آمده است که برخورد با هرگونه دخل تصرف در زمین‌های شهری برعهده دولت است و باید با متجاوزان برخورد قانونی شود.

فلسفی با بیان اینکه اکنون دستگاه قضایی نهایت همکاری را با اجرائیات شهرداری دارد، گفت: خوشبختانه در حادثه اخیر دستگاه قضایی با حمایت و پشتیبانی از نیروهای اجرائیات شهرداری سبب دلگرمی برای آنها و ایجاد فضایی ناامن برای متخلفان شد.

منصور کتانباف، شهردار اهواز نیز با حضور در این جلسه ضمن حمایت از نیروهای اجرائیات شهرداری اهواز در برخورد با متخلفان اظهار داشت: متاسفانه قانون ماده 100 دارای مشکلاتی است و به نوعی شهرداری را نیز دچار معضلات فراوان کرده که امیدواریم در این قانون بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: اگر در قانون به جای کلمه تخلف از جرم استفاده شود، نوع برخورد نیز تفاوت خواهد کرد و امیدواریم این اتفاق هرچه سریع‌تر روی دهد.

کتانباف تاکید کرد: کسی که یک ساختمان را بدون رعایت موازین قانونی می‌سازد در اصل مرتکب جرم شده و به نظر می‌رسد شورای عالی استان‌ها باید هرچه سریعتر درخصوص اصلاح آن اقدام عملی انجام دهد.

شهردار اهواز تصریح کرد: شهرداری بر اساس ماده 100 نمی‌تواند تخریب انجام دهد و صرفا باید از ادامه ساخت و ساز جلوگیری کند؛ درحالی که با وجود مدت زمان طولانی رسیدگی به این ماده در دستگاه قضایی عملا فرد متخلف ساختمان را ساخته و فروخته است.

وی در پایان گفت: از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار داریم همچنان مانند گذشته از اقدامت نیروهای اجرائیات شهرداری اهواز حمایت کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما