شناسهٔ خبر: 27577405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیین معنوی دعای عرفه در شلمچه برگزار شد

به گزارش ایرنا در آیین ملکوتی هزاران نفر از مردم مومن شهرستان خرمشهر ، اعضای کاروان های راهیان نور از سراسر کشور به خصوص استان های خوزستان، فارس و بوشهر در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا در آیین ملکوتی هزاران نفر از مردم مومن شهرستان خرمشهر ، اعضای کاروان های راهیان نور از سراسر کشور به خصوص استان های خوزستان، فارس و بوشهر در اجتماعی باشکوه در یادمان شهدای دوران دفاع مقدس در شلمچه ، دعای عرفانی امام حسین (ع) را با شکوه و خلوص نیت زمزمه کردند.
در این روز که اعمالش از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر عنوان شده عاشقان با تضرع به درگاه الهی برکات و نیز خیر دنیوی و اخروی را از خداوند بزرگ طلب کردند.
در آیین پر فیض دعای عرفه در محل یادمان شهدای گلگون کفن شلمچه که اعضای کاروان های راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی نیز حضور داشتند صحنه هایی زیبا از معنویت و بندگی زائران به درگاه خدا رقم خورد.
در این آیین شرکت کنندگان دعای روز عرفه را همراه با مداحان اهل بیت (ع) زمزمه کردند و با نیایش به درگاه احدیت در مشهد شهیدان شلمچه یاد و خاطره شهدای گرانقدر را که در راه اسلام جانفشانی کردند، گرامی داشتند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از چهار هزار جلد کتابچه دعای عرفه چاپ و بین زائران دعای عرفه شلمچه توزیع شد.
سرهنگ علیرضا خردمند اظهار داشت: در این آیین معنوی ضمن بر برپایی ایستگاههای صلواتی، کلیه امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی برای برگزاری هر چه با شکوهتر فراهم شده است.
شلمچه نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره است. دشت‌ شلمچه‌ تا عمق‌ خاک‌ عراق ادامه‌ دارد و جاده ترانزیت خرمشهر - بصره از منطقه شلمچه می گذرد.
در بخش مرکزی این یادمان پیکرهای گلگون کفن هشت شهید گمنام دفن شده است.
مرز بین المللی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7100/6068
انتهای پیام

نظر شما