شناسهٔ خبر: 27577273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| تبعیت از ولایت عامل در امان ماندن انسان از فتنه‌های آخرالزمان است

R7877/P1377/S6,71/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تبعیت از ولایت الهی را تنها راه سعادتمندی انسان‌ها دانست و گفت: پذیرش ولایت الهی انسان را از فتنه‌های آخرالزمان در امان نگه می‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در مراسم یادبود "ابوشهید عبدالحسین سالاری" پدر استاندار گیلان در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: طبق روایتی از امام صادق(ع) روزگاری فرا می‌رسد که انسان در طی روز مسلمان است و شب کافر می‌شود و یا بالعکس.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان روزگار کنونی را سخت‌ترین دوران آزمایش الهی دانست و ابراز داشت: امروز ما انسان‌ها در حوزه‌های اعتقاد و اندیشه در شرایط خطرناکی قرار داریم و باید دعا کنیم تا اعتقادات ما رو به گمراهی نرود.

آیت‌الله فلاحتی تبعیت از ولایت الهی را یکی از راهکارهای در امان ماندن از گمراهی و فتنه‌های آخرالزمان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان ولایت الهی را بپذیرد خداوند متعال ولی انسان شده و از او حمایت می‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه اگر انسان به خداوند متعال تمسک بجوید از گزند فتنه‌گران دور می‌ماند خاطرنشان کرد: انسان باید در برابر ذات احدیت سر سپرده باشد و بداند که رابطه او و خدا، رابطه حبیب و محبوب است.

وی پذیرفتن ولایت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت را یکی دیگر از عوامل سعادتمندی انسان‌ها دانست و ابراز داشت: دوستی با پیامبراکرم(ص) و اهل بیت او مانند دوستی با خدا و دشمنی با آن‌ها مانند دشمنی با خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه به فرموده امام خمینی(ره) تبعیت از ولایت‌فقیه تبعیت از ولایت پیامبراکرم(ص) گفت: برخی تصور می‌کنند که فلسفه ولایت‌فقیه تفکر سیاسی امام راحل است اما این مبحث برگرفته از دین اسلام است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دوران گذشته به دلیل حکومت انسان‌های فاسد، علمای اسلام نمی‌توانستند پیرامون ولایت فقیه قلم‌فرسایی کنند افزود: پذیرش ولایت پیامبراکرم(ص) عین پذیرش ولایت خداوند متعال است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه جاه‌طلبی، شهرت‌طلبی و دنیاطلبی سبب نابودی انسان‌ها می‌شود ابراز داشت: نخستین دستاورد پذیرش ولایت الهی این است که انسان در برابر مقدرات الهی راضی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها در دوره‌های مختلف زندگی خود باید مورد امتحان الهی قرار بگیرند خاطرنشان کرد: برخی انسان‌ها درگیر شهوت قدرت و شهوت دنیا هستند و این شهوت آن‌ها را نابود می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تمام هستی و دارایی انسان‌ها از خداوند متعال است خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت الهی به انسان آرامش روان می‌دهد و سبب می‌شود تا انسان در مواجه با سختی خود را نبازد.

آیت‌الله فلاحتی جمله "ما رایت الا جمیلا" را برگرفته از پذیرش ولایت‌ الهی دانست و اظهار داشت: حضرت زینب(س) با بیان این جمله نشان داد که تابع ولایت الهی است و با این تبعیت طومار ظلم را پیچید.

انتهای پیام/ش

نظر شما