شناسهٔ خبر: 27577033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان درهفته پنجم لیگ برترفوتبال

به گزارش ایرنا تیم صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌ های لیگ برتر در آبادان میزبان تیم پرسپولیس است. این در حالی است که زردپوشان آبادانی در چهار بازی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا تیم صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌ های لیگ برتر در آبادان میزبان تیم پرسپولیس است. این در حالی است که زردپوشان آبادانی در چهار بازی گذشته خود عملکرد چندان خوبی نداشته و هواداران آبادانی از این موضوع ناراضی هستند.
* صنعت نفت آبادان - پرسپولیس
تساوی پرسپولیس در هفته گذشته برابر تیم نفت مسجدسلیمان باعث شد که این تیم پایتخت نشین صدر جدول را از دست بدهد که شاگردان برانکو در دیدار با نفت آبادان به فکر جبران نتایج از دست رفته و بازگشت به جایگاه قبلی خود هستند؛ هر چند این دیدار در آبادان برگزار می شود و حضور پرشور هواداران نفتی عرصه را بر بازیکنان پرسپولیس تنگ می کند.
هواداران پرشور آبادانی که فصل گذشته شاهد گلزنی‌ لوسیانو پریرا در خط حمله صنعت نفت بودند، منتظر رونمایی از جانشین پریرا در ترکیب این تیم هستند و امیدوارند که جاناتان بالوتلی مهاجم جدید نفت مانند هموطنش در آبادان خوش بدرخشد.
اتفاقات حاشیه‌ ای دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در هفته سوم لیگ که در ورزشگاه غدیر اهواز رخ داد، باعث شد که باشگاه پرسپولیس تصمیم بگیرد تیمش را بدون لیدر به آبادان بفرستد.

** استقلال – فولاد خوزستان
شاگردان پورموسوی پس از برد خانگی مقابل نساجی که زیر فشار به دست آمد، باید خود را برای یک جدال سخت با یکی از مدعیان لیگ یعنی تیم استقلال، آن هم در ورزشگاه آزادی آماده کنند.
سرخپوشان اهوازی امسال عزم خود را جزم کرده تا خود را به ‌عنوان یک مدعی مطرح کنند همچنین طرفداران این تیم امسال به چیزی کمتر از کسب سهمیه آسیایی فکر نمی ‌کنند؛ از سوی دیگر هواداران استقلال امسال فقط قهرمانی از شفر می‌خواهند و در این مسیر سعی می کنند تا در بازی ‌های خانگی امتیاز از دست ندهند.
حسن بیت سعید با 2 گل و گرفتن یک پنالتی هم اکنون موثرترین بازیکن فولاد است؛ این بازیکن فصل گذشته با استقلال قرارداد امضا کرد و شماره هفت این تیم را برتن کرد اما در نیم فصل بدون حتی یک گل و پاس گل این تیم را ترک و به فولاد برگشت؛ نکته مهم این جاست که بیت سعید در آخرین بازی که به طور ثابت برای استقلال به میدان رفت بازی هفته نهم فصل گذشته مقابل فولاد بود و دیگر جایی در ترکیب اصلی استقلال پیدا نکرد که این موضوع انگیزه های بیت سعید را دوچندان می کند.
همچنین سروش رفیعی ستاره خط میانی فولادی ها از دیگر امیدهای اصلی این تیم در چنین بازی های بزرگی است. این بازیکن از هفته دوم لیگ برای فولادی ها به میدان رفت و به مرور جای خود را در ترکیب اصلی فولاد پیدا کرد اما این هافبک خلاق کشورمان هنوز درخشش روزهای اوجش را ندارد هر چند هواداران فولاد انتظار دارند که رفیعی نمایش خوب خود را از بازی مقابل استقلال شروع کند.

** استقلال خوزستان – سپیدرود
شاید پیش از شروع مسابقات لیگ همه فوتبالی ها، تیم استقلال خوزستان را یکی از گزینه های سقوط به لیگ یک می دانستند اما درخشش بازیکنان جوان و ناشناس این تیم همچون وحید خشتان که آقای گل کنونی لیگ است، باعث شد آبی های خوزستانی برای تمام رقبا به یک حریف سرسخت تبدیل شوند.
آبی ها خوزستان که هم اکنون با کسب سه تساوی و یک باخت در مکان دوازدهم رده بندی قرار دارند در این هفته به مصاف سپیدرودی می روند که وضعیت نابسامانی دارد و از چهار بازی قبلش تنها یک امتیاز کسب کرده است، این دیدار بهترین فرصت برای استقلال خوزستان به شمار می رود تا بتوانند نخستین برد خود را در لیگ هیجدهم کسب کنند.
تیم استقلال خوزستان در این فصل بر مبنای بازیکنان جوان و بومی پی ریزی شده و به غیر از چند بازیکن قرارداد تمامی بازیکنان این تیم زیر یک میلیارد ریال است که این امر موجب شده تا این جای رقابت ها نتایج خوبی کسب کنند.

** نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان
2 تیم تازه صعود کرده نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به لیگ برتر در حالی به مصاف یکدیگر می روند که فصل گذشته عنوان های اول و دوم لیگ دسته یک را کسب کردند.
با گذشت چهار هفته از رقابت های لیگ هجدهم نفت مسجدسلیمان تنها تیمی است که هنوز موفق به گلزنی نشده است در حالی که بازیکنان گلزنی همچون اسماعیل شریفات، میلاد میداوودی و پیمان میری را در اختیار دارند. شاگردان ویسی در چهار هفته اخیر یک باخت 2 بر صفر مقابل پارس جنوبی جم و سه تساوی بدون گل مقابل تراکتورسازی، فولاد و پرسپولیس تجربه کرده اند.
نفت مسجدسلیمان پس از سه فصل دوری از لیگ برتر بار دیگر به میادین بازگشته و امیدوار است این بار با عبداله ویسی در لیگ برتر ماندگار شود. این تیم در لیگ چهاردهم یک دوره حضور در لیگ برتر را تجربه کرد اما خیلی زود به لیگ یک سقوط کرد.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ هجدهم مسافت زیادی هنوز باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با برطرف کردن مشکلات تیم و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر به شرح ذیل است:
چهارشنبه 31 مرداد:
استقلال – فولاد (ساعت 20:15 ورزشگاه آزادی تهران)
پنجشنبه 1 شهریور:
صنعت نفت آبادان – پرسپولیس (ساعت 20:30 ورزشگاه تختی آبادان)
نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان (ساعت 20:15 ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر)
جمعه 2 شهریور:
استقلال خوزستان – سپیدرود (ساعت 20:30 ورزشگاه غدیر اهواز)
انتهای پیام

نظر شما