شناسهٔ خبر: 27576287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان عنوان کرد:

افتتاح ۳۸ طرح تعاونی با ۲۷۱ فرصت شغلی همزمان باهفته دولت درهمدان

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان گفت: ۳۸ طرح تعاونی که ۲۷۱ فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند هفته دولت در استان‌همدان افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نرخ بیکاری استان‌همدان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان‌همدان در سه ماه نخست سال جاری ۸.۲ درصد بود که نسبت به بهار سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم استان ۴۰.۶ درصد است، گفت: این رقم نشان می‌دهد فرصت های شغلی خوبی در استان‌همدان ایجادشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان افزود: همدان بعد از استان‌های سمنان و اردبیل از لحاظ نرخ بیکاری کمترین رقم کشور را دارد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه رصد گفت:از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه ۲۴ هزار ۵۴۹ نفر اشتغال در این سامانه ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه مسکن نیز ۵ هزار ۷۲۵ نفر اشتغال ثبت‌شده است، گفت: طی این مدت در مجموع ۳۰ هزار و ۲۷۴ اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد مربوط به استان‌همدان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان با اشاره به دستگاه‌های برتر در جذب نیرو بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، کمیته امداد و بهزیستی بیش‌ترین آمار اشتغال را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده که ۱۶۶ میلیارد تومان آن از تسهیلات روستایی و فراگیر، ۸۰ میلیاردتومان از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی، ۵۹ میلیارد تومان از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، ۳۳.۶ میلیارد تومان از محل صندوق کارآفرینی امید و ۸۸ میلیارد تومان از سایر بخش‌ها پرداخت‌شده است.

توصیفیان با اشاره به تعاونی‌های استان‌همدان بیان کرد: یک هزار و ۱۴۱ تعاونی در استان‌همدان فعال هستند که از این تعداد ۲۷۰ تعاونی در حوزه صنعت و معدن، ۲۳۶ تعاونی در حوزه کشاورزی، ۴۴۶ تعاونی در حوزه خدمات، ۱۰۵ تعاونی در حوزه مسکن و عمران، ۷۰ تعاونی در حوزه روستایی فعالند و ۱۴ اتحادیه شرکت تعاونی نیز فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان یادآور شد: در این تعداد تعاونی ۱۲ هزار و ۹۲۸ فرصت شغلی ایجادشده است.

وی با اشاره به تعاونی‌های مسکن مهر گفت: ۱۰۹ تعاونی در حوزه مسکن مهر فعال بودند که از ۸ هزار ۴۱۴ واحدی که متعهد بوده‌اند تا به امروز ۸ هزار ۲۴۲ واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان با اشاره به آمار دریافت بیمه بیکاری استان‌همدان گفت: در حوزه مقرری بیمه بیکاری سال گذشته ۲ هزار ۳۳۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کرده‌اند که امسال این آمار به ۲ هزار ۲۸۲ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌همدان با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: برگزاری کنگره آموزش و ترویج کشاورزی، بازدید از تعاونی‌های استان، تجلیل از فرزندان کارمندان، برگزاری مسابقات ورزشی، تقدیر از تعاونی‌های برتر، برگزاری تور یک‌روزه ویژه خبرنگاران و بررسی عملکرد یک‌ساله ازجمله برنامه‌ها این هفته خواهد بود.

توصیفیان افزود: همچنین ۳۸ طرح تعاونی که ۲۷۱ فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند در این هفته افتتاح خواهد شد.

نظر شما