شناسهٔ خبر: 27574788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نشست خبری بنیاد غدیر مطرح شد

اجرای طرح اطعام غدیریه با عنوان «هر خانه یک غذا»/ محل برگزاری و امام نماز عید غدیر

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: اطعام بیش از ۲ میلیون نفر در سطح کشور در روز عید غدیر پیش‌بینی شده است، اما امسال در نظر داریم طرح «هر خانه یک غذا» را اجرا کنیم تا سنت اطعام غدیر همگانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در داخل و خارج از کشور با حضور حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اصحاب رسانه در ساختمان بنیاد پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) برگزار شد.

ظریف منش با اشاره به جایگاه واقعه غدیر در جهان اسلام ابراز داشت: این پیام رسول اکرم (ص) است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند. بنابراین این رسالت همچنان پابرجا است. شعار امسال این دهه هم لبیک یا رسول الله(ص) است.

وی افزود: غدیر ادامه مسیر نبوت و امامت است. در واقع پیامبر(ص) در غدیر برای اداره جوامع و مدیریت جامعه الگویی برای بشریت عرضه کرده است تا بتوانند یک زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر درباره ساختار اصلی برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: برنامه‌های این دهه ناظر به گرامیداشت، تبیین و ترویج جشن و سرور به مناسبت غدیر، معرفت افزایی و فرهنگی‌سازی پیرامون این عید بزرگ و توصیه به انجام اعمال و مناسک این روز است.

وی با بیان اینکه به مناسبت تقارن این هفته با هفته دولت تببین نامه ۵۳ نهج‌البلاغه در این ایام صورت می‌گیرد، افزود: در برخی استان‌ها همایش‌ «ولایت محور وحدت اسلام» برگزار می‌شود، دهه امامت و ولایت که از ۳۰ مرداد ماه آغاز و تا دهم شهریور ماه ادامه دارد، از سوی کمیته‌های ده‌گانه برنامه‌های متنوعی در قالب بیش از ۱۵۰ هزار برنامه اجرا می‌شود.

ظریف‌منش با اشاره به همکاری گسترده نهادهای مختلف در برپایی اعیاد دهه امامت و ولایت تصریح کرد: وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، شبکه قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق اصناف، هیأت رزمندگان و غیره در این برنامه مشارکت گسترده دارند.

وی ادامه داد: فراخوان دو جشنواره بین‌المللی شعر غدیر و آثار برتر دانشجویی پیرامون غدیر در این دهه منتشر خواهد شد که اختتامیه این دو همایش در آذر یا دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، همچنین بزرگداشت علامه شرف‌الدین به عنوان یاور غدیر در این ایام انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به برخی فعالیت‌ها در استان‌های کشور ابراز داشت: نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر از امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزار می‌‌شود. همچنین ۱۰ هزار پروژه در استان‌های محروم کشور افتتاح می‌شود. همچنین در تهران تجلیل از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید سادات با همکاری سپاه محمد رسول الله(ص) و بنیاد شهید صورت می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی ۱۱۰ کاروان شادی در میدان امام حسین(ع) تهران در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این ۱۱۰ کاروان در صبح عید غدیر خم راهی میادین اصلی شهر خواهند شد که در هر کاروان پنج نیروی جوان حضور دارند. (اطلاعات بیشتر) همچنین اطعام بیش از ۲ میلیون نفر در سطح کشور در این روز با کمک خودجوش مردم پیش‌بینی شده است، اما امسال در نظر داریم طرح «هر خانه یک غذا» را اجرا کنیم تا سنت اطعام غدیر همگانی شود.

ظریف‌منش با اشاره به ایجاد ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در کنار مساجد تهران اظهار داشت: نماز عید سعید غدیر از سوی آیت‌الله صدیقی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه می‌شود. همچنین اجتماع طلاب در روز مباهله در حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز انجام خواهد شد.

وی از اجرای برنامه‌های غدیر در ۲۸ نقطه از مناطق اهل سنت خبر داد و گفت:‌ پویش مردمی با عنوان «تشکر از پیامبر(ص)» و «من غدیری‌ام» در فضای مجازی تشکیل شده است. همچنین برنامه‌های غدیر در ۶۰ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ۷۰۰ نقطه از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برپا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در پایان به عناوین دهه امامت و ولایت اشاره کرد که از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما