شناسهٔ خبر: 27574760 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک سلامت روان فارس به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی است

شیراز- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس گفت: این موسسه با بهره گیری از روش های نوین درمانی به دنبال کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بهمن حاجات نیا، سه شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از این مرکز افزود: حمایت از موسسه پارک سلامت روان و کمک به تقویت آن در حقیقت کمک به کاهش و رفع آسیب های اجتماعی است که امروز به معضلی برای کشور خصوصا کلانشهرها تبدیل شده است.
او ادامه داد: این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری حدود یک هزار و 800 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست و افراد مبتلا به اعتیاد در شیراز احداث شده است.
حاجات نیا گفت: علاوه بر ساختمان ها و فضاهای نگهداری بیماران که بر اساس استاندارهای جهانی ساخته شده است، از وجود پزشکان، پرستاران، مربیان و نیروهای متخصص و متعهد نیز در این مرکز استفاده می شود.
وی اظهار داشت: هم اینک حدود 80 بیمار دچار معلولیت ذهنی در پارک سلامت روان شیراز نگهداری می شوند که در برخی از آنها، میزان داروی مصرفی نسبت به دوره قبل از حضور در این پارک به یک سوم کاهش یافته است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و به روز با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب آغاز کرده و به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بیماران اعصاب و روان در یک فضای کاملا اجتماعی که امکان حضور و تردد شهروندان نیز در آن فراهم است درمان شوند.
حاجات نیا، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توانبخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنیا را از جمله امکانات ایجاد شده یا پیش بینی شده برای این پارک برشمرد.
مشاور مدیر عامل موسسه پارک سلامت روان استان فارس هم، یکی از محورهای فعالیت این پارک را، توجه به سلامت شهروندان برشمرد و افزود: به همین منظور علاوه ایجاد فضای سبز و مرفه برای استفاده عموم، یک مسیر پنج کیلومتری ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری مراجعان نیز در این مجموعه پیش بینی شده است.
سید علی محمد موسوی افزود: سازمان نظام رواشناسی کشور این مجموعه را قطب روانشناسی کشور معرفی کرده است.
وی افزود: این پارک از ابتدای شروع فعالیت هیچگونه نگاه منفعتی نداشته و هم نیز اینک حدود 100 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با توسعه و تکمیل آن امکان به کار گیری 300 نیروی دیگر نیز فراهم می شود.
6122/ 2027

نظر شما