شناسهٔ خبر: 27573249 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

رنجبرزاده تشریح کرد:

روند بررسی بودجه در صحن علنی/برگزاری جلسات در دو شیفت/بررسی پیش از ۲۲ بهمن پایان می‌یابد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بررسی بودجه بلاانقطاع است و به جز روزهای تعطیل رسمی هر روز بودجه باید بررسی شود به جز استیضاح و طرح سه فوریتی که استثناء هستند.

صاحب‌خبر -

 

عضو هیات رییسه مجلس، توضیحاتی پیرامون چگونگی بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبر زاده، در تشریح روند بررسی بودجه پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق به هیئت رییسه و پس از بررسی در صحن علنی مجلس، گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از آنکه گزارش کمیسیون تلفیق به هیات رییسه برای چاپ و توزیع بین نمایندگان تقدیم می شود، نمایندگان به مدت 10 روز پس از چاپ فرصت دارند پیشنهادات خود درباره گزارش تلفیق در بخش هزینه ها و درآمدها و تبصرها را برای طرح در صحن علنی به هیئت رییسه تقدیم کنند.

نمایندگان تا شنبه هفته بعد فرصت دارند، پیشنهادات خود را به هیات رییسه تقدیم کنند

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود:با توجه به اینکه گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال 97 روز گذشته یعنی پنج شنبه چاپ شده است نمایندگان تا شنبه هفته بعد فرصت دارند، پیشنهادات خود را به هیات رییسه تقدیم کنند.

مجلس از روز یکشنبه هفته بعد وارد دستورکار بررسی بودجه سال 97 می شود

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته بعد مجلس وارد دستورکار بررسی بودجه سال 97 می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه پیشنهاد هیات رییسه این است که بررسی بودجه حداقل در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر انجام شود و حتی در صورت نیاز در سه شیفت برگزار شود پیش بینی می شود که طی دو هفته بررسی آن پایان بپذیرد و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود.
وی یادآور شد:براساس پیش بینی ها تصویب بودجه پیش از 22 بهمن پایان می یابد و نمایندگان در زمان بررسی بودجه در شورای نگهبان به حوزه های انتخابیه می روند.

نظر شما