شناسهٔ خبر: 27573067 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست نخستین جشنواره موسیقی کیش مطرح شد/

جشنواره کیش برای ارتقای موسیقی فاخر ایرانی برگزار می شود

حمید هادی گفت: جشنواره موسیقی کیش به منظور گسترش و ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین با توجه به تاکیدات دولت دوازدهم بر ارتقای موسیقی فاخر و کشف استعدادهای هنری جوانان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نخستین جشنواره موسیقی کیش پیش از ظهر امروز 30 خرداد با حضور حمیدرضا نوربخش،هومان اسعدی، داریوش پیرنیاکان اعضای شورای سیاستگذاری این جشنوره، مسعود رهبری، مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش و حمید هادی دبیر جشنواره در خانه موسیقی برگزار شد.

 

حمید هادی، دبیر جشنواره موسیقی کیش در این نشست گفت: همه بر این باوریم که تاریخ یک ملت را در نغمات آوازی آن می یابند، موسیقی زبان مشترک برای درک مفاهیم مختلف مردم دنیاست.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی مدیریت منطقه آزاد کیش که به دور از نگاه هنر سطحی است خانه هنرمندان کیش در شرف راه اندازی است و برگزاری برنامه های فرهنگی در دستور کار است.

 

دبیر جشنواره موسیقی کیش اظهار کرد: برای این رویداد بیش از یک سال کار کارشناسی در خانه موسیقی کارگروه ویژه ای در تهران و کیش با هدف دوری از جشنواره های موازی در کشور تشکیل شد  و نتیجه کار این کارگروه برگزاری جشنواره موسیقی کیش بود.

وی خاطر نشان کرد: کیش ظرفیت های زیادی برای توسعه هنر معاصر دارد، ایده شهر خلاق از سوی مدیر هنری منطقه آزاد کیش مطرح شده است تا این شهر پایلوت شهر هنری خلاق باشد.

 

حمید هادی اظهار کرد:  اغلب کنسرت های موسیقی که در کیش برگزار می شود موسیقی پاپ است و جدی نیست؛ برای همین ارکستر مجلسی «کیش مهر»  و ارکستر «کرال» را راه اندازیشد.

 

وی با اشاره به اهداف جشنواره موسیقی کیش گفت: جشنواره موسیقی کیش به منظور گسترش و ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین با توجه به تاکیدات دولت دوازدهم بر ارتقای موسیقی فاخر و کشف استعدادهای هنری جوانان برگزار می شود.

 

حمید هادی افزود: جشنواره موسیقی کیش بر 2 اصل بنا شده است، در بخش اول گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و به صورت رقابتی برگزار می شود و در بخش های ویژه با موضوعاتی مثل جزیره کیش، خلیج فارس، پیام صلح و مهربانی، ترانه ها و آواهای ایرانی برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: فراخوان جشنواره  از اول شهریور بر روی سایت www.art.kish.ir‌ قرار می گیرد مهلت ارسال آثار تا پایان آذرماه است، اختتامیه این رویداد بهمن ماه  با اعلام گروه های برگزیده برگزارمی شود و  این گروه ها به مدت دو شب اجرا خواهند کرد.

 

داریوش پیرنیاکان، عضو شورای سیاستگذاری این رویداد نیز در این نشست گفت:  تصمیم بر این شد که این جشنواره در اولین دوره مفصل برگزار نشود و در سال های آینده بخش هایی به آن اضافه شود، درست است برای یک جشنواره 2 روز زمان کمی برای برگزاری است، این اولین دوره جشنواره آزمونی است که هم برگزارکنندگان خود را محک بزنند که چگونه ان را برگزار کنند.

 

هادی درباره اینکه چرا جشنواره در بهمن ماه برگزار می شودکه جشنواره های فجر برگزار می شوند و ممکن است که این جشنواره تحت الشعاع آنها قرار بگیرد، گفت: بهمن ماه جزیره کیش بیشترین گردشگران را دارد به همین خاطر این ماه را انتخاب کردیم.

 

هومان اسعدی، عضو شورای سیاستگذاری این رویداد گفت: در کشور جشنواره های متعددی برگزار می شود، آمار دقیق ندارم  اما در حدود 60-70 جشنواره موسیقی برگزار می شود، برخی کار موازی می کنند، اما این جشنواره به نظر من جای امیدوای دارد و می تواند برای آینده کیش به دلیل وجود ظرفیت های موسیقی آیینی منطقه جنوب مناسب باشد

 

در این نشست مسعود رهبری حکم سعید پورعلی برای دبیر و شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی کیش را قرائت کرد.

 در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره موسیقی کیش رونمایی شد.

نظر شما