شناسهٔ خبر: 27572115 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

برگزاری کارگاه کشوری کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان

کارگاه کشوری کارشناس مسئولان بهداشت دهان و دندان در تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، در ابتدای این کارگاه دکتر حمید صمدزاده، مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت اهداف نشست را توجیه کارشناسان نسبت به برنامه های اداره بهداشت دهان و دندان و اولویت های اعلام شده از سوی معاونت بهداشت در سال 1397 که در برنامه عملیاتی دهان و دندان سال 97 نیز لحاظ شده، برنامه سلامت دهان و دندان کودکان زیر 6 سال، برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان  و برنامه کشوری دندانپزشک خانواده شهری ادغام در برنامه پزشک خانواده شهری  اعلام کرد.

وی اولویت های معاونت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان در سال 1397 را شامل عملیاتی شدن برنامه سلامت دهان و دندان کودکان زیر 6 سال، بدون مشکل دندانی شدن دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، اجرایی شدن طرح واگذاری واحدهای دندانپزشکی و تربیت نیروی حد واسط سطح دو بیان کرد.

دکتر صمدزاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این برنامه ها وارد سامانه یکپارچه برنامه عملیاتی معاونت بهداشت نیز شده است و در سال جاری این فعالیت ها به طور جد مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با اولویت اجرای طرح "دهان و دندان عاری از پوسیدگی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی" در سال تحصیلی 98-97 اجرایی می شود.

وی سایر برنامه های این حوزه را ادغام برنامه کشوری دندانپزشک خانواده روستایی در برنامه پزشک خانواده روستایی و ادغام برنامه کشوری دندانپزشک خانواده شهری در برنامه پزشک خانواده  شهری  برشمرد و در خصوص نحوه واگذاری واحد بهداشت دهان و دندان مراکز خدمات جامع سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر صمدزاده در خصوص پایش و نظارت بر برنامه های بهداشت دهان و دندان گفت: انتظار می رود که مسئولین بهداشت دهان و دندان دانشگاهها، دانشکده های علوم پزشکی مستقیماً از فیلد بازدید کرده و از طریق راستی آزمایی خدمت های ارائه شده را پایش نمایند و از بهره مند شدن افراد از خدمات سلامت دهان و دندان مطمئن شوند.

وی افزود:  از ابزارهای نرم افزاری موجود برای پایش، ارزشیابی و راستی آزمایی خدمات سلامت دهان و دندان ارائه شده در سطح منطقه تحت پوشش می بایست استفاده شود.

نظر شما