شناسهٔ خبر: 27572018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی: امام جمعه باید امام همه سلایق سیاسی داخل نظام باشد

R7887/P1357/S6,47/CT11

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امام جمعه باید برای کسانی که معتقد به نظام هستند ولی سلیقه‌های مختلفی دارند امام همه آنها باشد و با صمیمیت و وحدت جامعه را در مسیر رشد و توسعه هدایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورزقان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه ورزقان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در روز عرفه و شب عید قربان در مراسم باشکوه معارفه امام جمعه جدید و قدردانی از زحمات امام جمعه اسبق شهرستان ورزقان حضور یافتم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 900 نماز جمعه در سطح کشور برگزار می‌شود افزود: نماز جمعه یک پایگاه عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است حتی یک نفر در نماز جمعه بیشتر شرکت کند باعث وحشت دشمنان اسلام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نماز جمعه پایگاهی است برای روشنگری و آگاهی بخشی افراد جامعه گفت: نماز جمعه هر هفته برگزار می‌شود  و هر هفته مردم به‌صورت خود جوش در این پایگاه عظیم فرهنگی شرکت می‌کنند، بنابراین نماز جمعه یک رسانه فراگیر و کم هزینه است و باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین و رفع مشکلات مردم بهره‌برداری کرد.

امام جمعه تبریز نماز جمعه را پایگاه مقاومت و پایگاه تقویت اسلام در مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان دانست و عنوان: در این 40 سال هر فتنه‌ای که در کشور ایجاد کرده‌اند همه آنها در نماز جمعه تببین و روشنگری شده و با آن مقابله شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس نیز نماز جمعه محوری برای اعزام نیروها به جبهه‌ها بود اضافه کرد: نماز جمعه یک جبهه برای هجمه به دشمن است و باید از این پایگاه برای تقویت آرمان‌های نظام اسلامی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام ائمه جمعه ما را هدف قرارداده بودند و متأسفانه پنج تن از این عزیزیان را به شهادت رسانده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن از تفکر و از اثرگذاری آنها هراس دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد بر اینکه در برخی مساجد، پایگاه‌ها و هیئت‌های امنای مساجد به جای اینکه جوانان را به مسجد جذب کنند آنها را از مساجد دور می‌کنند تصریح کرد: این کار اشتباهی است باید جوانان در مساجد جذب و تشویق شوند و مساجد باید پر شوند چرا که مساجد بدون حضور جوانان قابل قبول نیست.

وی افزود: نماز جمعه محل جذب همه است و به ویژه جوانان و نوجوانان، چرا که جوانان آینده سازان مملکت هستند.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه یکی از وظایف امام جمعه جدید ورزقان جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است که نماز جمعه بهترین محل ارتباط ائمه جمعه با مردم است و باید از این فرصت مناسب استفاده کرد، اظهار داشت: امام جمعه باید جایگاه پدری نسبت به عموم مردم و جناح‌های سیاسی داخل نظام داشته باشد و به همه دست نوازش کشیده و همه را هدایت کند.

وی افزود: امام جمعه باید برای کسانی که معتقد به نظام هستند ولی سلیقه‌های مختلفی دارند، امام همه آنها باشد و با صمیمیت و وحدت جامعه دا در مسیر رشد و توسعه هدایت کند. مبادا عده ای فکر کنند که امام جمعه، امام جمعه یک قشر خاصی است، امام جمعه باید با اطلاعت از فرامین محض ولایت، به افراد داخل نظام پدری کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه موضع گیری در نمازجمعه و مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه به معنای پرخاشگری نیست گفت: موضع گیری درست و صحیح یکی از برنامه‌های نماز جمعه است.

وی نماز جمعه را به منزله حج مساکین دانست که شرکت در نماز جمعه مانند شرکت در حج است افزود: همه تلاش کنیم این نماز جمعه به بهترین شکل برگزار شود زیرا جامعه به همدلی و نماز جمعه نیاز دارد.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان اصل نظام را هدف قرار داده اند و برجام و مذاکره و غیره همه بهانه است و عملیات روانی و جنگ اقتصادی را برای تحت فشار قراردادن مردم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور به همان عملیات روانی باز می‌گردد و گرانی‌های کنترل نشده هم نتایج همان عملیات روانی است ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند ما جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار نکنیم که به حول قوه الهی نمی‌توانند این کار را بکنند.

امام جمعه تبریز از مسئولان خواست تا به فکر معضل بیکاری، اقتصاد باشند و با مسائل بی‌عدالتی و فساد مبارزه کنند و افزود: از نماینده تلاشگر ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز از بابت تلاش برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان قدردانی می‌‌کنم.

وی به تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید به آینده امید دهیم و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های عظیم و دستاوردهای این انقلاب را به همه نشان دهیم. ضمن اینکه وحدت و همدلی یکی از شرایط وحدت میان دولت و ملت و مسئولان با محوریت رهبر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر دانست و افزود: از زحمات و خدمات ارزنده امام جمعه اسبق ورزقان در این شهرستان که موجب وحدت بین همه مسئولان شده بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امام جمعه جدید این شهرستان نیز رزمنده هشت سال دفاع مقدس و برادر شهید است و با 30 سال سابقه خدمت در نظام تجربیات ارزشمندی کسب کرده‌اند و امیدواریم با تجربیات خویش خدماتی که امام جمعه سابق انجام داده اند آنها را به نحو احسن ادامه دهند.

انتهای پیام /ح

نظر شما