شناسهٔ خبر: 27571976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نویسنده متن سخنرانی‌های ترامپ اخراج شد

یکی از نویسندگان متن سخنرانی‌های دونالد ترامپ پس از افشاگری رسانه‌ها درباره حضور وی در کنفرانس ملی‌گرایان سفیدپوست هفته گذشته از کار برکنار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، یکی از نویسندگان متن سخنرانی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، پس از افشاگری رسانه ها درباره حضور وی در کنفرانس ملی گرایان سفیدپوست, هفته گذشته از کار برکنار شد.

 پس از آنکه کاخ سفید مطلع شد که دارِن بیتی (Darren Beattie) در سال 2016 در کنفرانس پیتر بریم لو (Peter Brimelow) در کلوب مِنکِن (Mencken Club) در منطقه بالتیمور حضور یافته است، از کار اخراج شد.

به دنبال پرس و جو درباره بیتی و کنفرانس ملی گرایان سفیدپوست (دیدگاه افراطی برتری سفیدپوستان)، کاخ سفید از او خواست تا کار خود را ترک کند.

بیتی ارتباط خود را با ملی گرایان سفیدپوست رد و تاکید کرد: من نژادپرست نیستم و دلیل حضور من در آن کنفرانس به خاطر اشاره به موضوعاتی دانشگاهی بوده است.

هاگان گیدلی (Hogan Gidley) سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان، این مسئله را تایید کرد که بیتی دیگر در کاخ سفید کار نمی کند، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

مرکز حقوقی جنوبی فقر (The Southern Poverty Law Center) که افراط گرایان را دنبال می کند، اعلام کرد که در آن کنفرانس «دارِن بیتی» حضور داشت. موضوع آن کنفرانس در سال 2016 « راست بازمی گردد» (The Right Revisited) بوده است.

بیتی در بیانیه ای گفت، من سخنانی آکادمیک درباره «روشنفکران و راستگرایان ایراد کردم.»

وی افزود: «من حرفی ناعادلانه بر زبان نیاورده ان و بر روی حرف خودم هستم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما