شناسهٔ خبر: 27570299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

موسوی لارگانی با اشاره به روز عرفه:

عرفه فرصتی برای بخشش گناهان/ وحدت و پیروزی حق بر باطل مهمترین خواسته مسلمانان در روز عرفه

عضو مجمع روحانیون مجلس مهمترین خواسته مسلمانان در روز عرفه را وحدت و پیروزی حق بر باطل دانست.

صاحب‌خبر -

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روز عرفه را یکی از باعظمت‌ترین روزهای معنوی جهان اسلام دانست و گفت: در این روز درهای آسمان به روی بندگان باز می شود و بهترین فرصت برای خودشناسی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امام صادق ( ع ) در این باره می فرمایند" مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ اِلی قابِلٍ اِلاَّ اَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ؛ کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود، تا سال آینده بخشیده نمی شود، مگر اینکه عرفه را درک کند.

وی ادامه داد: مسلمانان سراسر دنیا به ویژه شیعیان که اعتقاد به امام حسین ( ع ) و دعای عرفه ای که امام حسین در عرفه قرائت کردند دارند این روز را گرامی می دارند و برای آن ارزش و احترام بالایی قائل هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مسلمانان در روز عرفه تلاش می کنند به هر نحوی در دعای عرفه شرکت کنند، گفت: مهمترین خواسته مسلمانان در روز عرفه وحدت و پیروزی حق بر باطل است.

اهمیت روز عرفه در ایجاد وحدت میان مسلمانان

موسوی لارگانی با یادآوری اهمیت بالای روز عرفه در ایجاد وحدت میان مسلمانان، افزود: یکی از دلایل اهمیت حج و اینکه عده ای از صدر اسلام تاکنون مخالف برگزاری حج بودند این است که مسلمانان از سراسر دنیا دور هم جمع می شوند و در جریان دردها، مشکلات و توانمندی همدیگر قرار می گیرند و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در ایجاد وحدت میان آنان داشته باشد.

عرفه فرصتی برای بخشش گناهان و بازگشت به سوی عبودیت

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی، روز عرفه را فرصتی برای بخشش گناهان و بازگشت به سوی عبودیت خواند و گفت: اعمالی که مسلمانان در این روز انجام می دهند هماهنگی و مودت زیادی میان آنها ایجاد می کنند و در این روز برادری آنان به رخ کشیده می شود./

پایان پیام

نظر شما