شناسهٔ خبر: 27570235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شفر:

خیلی از تیم‌ها، بهتر از فصل گذشته بازی می‌کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،‌ وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: یادتان هست که در بازی اول گفتم لیگ سال گذشته خوب بود، اما این فصل بهتر خواهد بود. شما بازی‌ها را ببینید. خیلی از تیم‌ها بهتر از فصل گذشته بازی می‌کنند و این برای فوتبال ایران خوب است.

این مربی آلمانی با اشاره به نتایج پرسپولیس در هفته‌های اخیر، خاطر نشان کرد: از عملکرد تیمم در هفته‌های اخیر غافلگیر نشدم، زیرا ما چهار لیدر خود را از دست دادیم و بازیکنان جدید گرفتیم. این برای بازیکنان جوان راحت نیست که از باشگاه‌های کوچک به استقلال بیایند، چون فشار زیادی روی دوش خود احساس می‌کنند. بعضی 400 دنبال‌کننده در اینستاگرام داشتند و حالا 50 هزار نفر دنبال‌کننده دارند. همه می‌دانند که این بازیکنان باید در سطحی بازی کنند که برای استقلال مهم است. ما خیلی با تمرکز و سخت روی این موضوع در تمرینات کار می‌کنیم.

«به بازیکنان اعتمادبه‌نفس داده و تمرینات خوبی را در نظر گرفتیم، اما این برای بازیکنان کافی نیست»، وی با بیان این جمله افزود: در آلمان وقتی بازیکنان به بایرن مونیخ و دورتموند می‌روند فضا و همه چیز برای آنها جدید است. امیدوارم بازی به بازی این اتفاق اینجا هم رخ بدهد. بازیکنانی داشتیم که دیر به ما اضافه شدند، مانند مارکوس و گرو. این بازیکنان باید بدانند ما با چه سبکی بازی می‌کنیم. می‌دانید گرو مصدومیتی داشت اما الان برگشته است؟ من باید امروز 11 نفری که برای بازی فردا می‌خواهم را پیدا کنم. امیدوارم این 11 بازیکنی که انتخاب می‌کنیم در بازی عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم استقلال در مورد غیبت فرشید باقری در تمرینات استقلالی‌ها و جای خالی او برای دیدار با فولاد گفت: روز گذشته این بازیکن سر تمرین بود و با او صحبت کردیم. تمامی بازیکنان و کادرفنی کنار باقری هستند. اینکه او فردا بازی می‌کند یا نه در تمرین امروز مشخص می‌شود. باقری در بازی با تراکتورسازی یکی از بهترین‌های ما بود. باید ببینیم شرایط او بعد از تمرین امروز چطور است.

شفر همچنین تصریح کرد: حریف ما در بازی فردا بسیار خوب است و در ضدحملات بسیار خوب کار می‌کند. ما باید به شرایطی برگردیم که در سه چهار هفته قبل داشتیم. بازی قبل در 20 دقیقه ابتدایی محکم بازی نکردیم و بازی را از عقب هم شروع نکردیم. بازی که از دروازه‌بان به دفاع،‌ از دفاع به هافبک و از هافبک به مهاجمان باشد،‌ نیاز به هافبک‌های بسیار قوی دارد. در بازی قبل در 15 دقیقه اول حریف‌مان بسیار محکم بازی کرد. همان‌طور که قبلاً گفته‌ام همه تیم‌ها مقابل استقلال با توانی بالای صددرصد بازی می‌کنند، ولی عملکردی که مقابل استقلال دارند هیچ وقت مانند بازی‌های دیگر نیست.

وی ادامه داد: این شرایط برای خیلی از بازیکنان شرایط جدیدی است و باید این را یاد بگیرند. در نیمه دوم خوب بازی کردیم، اما گل نزدیم. در عین حال شانس کسب سه امتیاز را داشتیم. در بازی برابر تراکتورسازی گلی که ما زدیم مدافع تراکتورسازی به ثمر رساند، اما برای ما بود. این چیزها در فوتبال طبیعی است،‌ مهم پایان فصل است. نتیجه یک بر صفر که مقابل پارس جنوبی برای ما رقم خورد مسئله‌ای نیست، اما این مهم است که روی پای خودمان بایستیم و برای گل زدن همه تلاش‌مان را با یک کار خوب تیمی درون زمین انجام دهیم.

نظر شما