شناسهٔ خبر: 27568460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آخرین خبر از استیضاح کرباسیان و شریعتمداری

عضو فراکسیون امید مجلس از شکل‌گیری کارگروهی برای بررسی استیضاح وزیر اقتصاد در این فراکسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران: سید ابوالفضل موسوی عضو فراکسیون امید از تشکیل کارگروهی برای بررسی استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در فراکسیون متبوع خود خبر داد.

وی تصریح کرد: تعدادی از درخواست کنندگان استیضاح کرباسیان و سوال از رئیس جمهور از فراکسیون امید هستند، لذا قرار است نسبت به این دو موضوع فعال‌تر برخورد کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار کرد: قرار است این کارگروه طی جلسه‌ای با وزیر اقتصاد موضوع استیضاح و محور‌های آن را بررسی کند و قبل از روز یکشنبه گزارش نهایی خود را به شورای مرکزی فراکسیون امید ارائه دهد تا این شورا نظر فراکسیون امید را نسبت به استیضاح کرباسیان رسما اعلام کند.

عضو فراکسیون امید این مجلس در واکنش به این موضوع که وزیر اقتصاد به نوعی قربانی سوال از رئیس جمهور می‌شود گفت: شاید این موضوع نسبت به استیضاح ربیعی صحیح باشد، اما درباره کرباسیان صحت ندارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس طی نامه‌ای با ۱۸۷ امضا به رئیس جمهور به منظور تغییر تیم اقتصادی دولت اولین پالس خود را دادند و بعد طی نامه دوم با ۱۹۰ امضا اعلام کردند که اگر روحانی تیم اقتصادی خود را اصلاح نکند مجلس آن‌ها را استیضاح می‌کند.

موسوی تاکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور هیچ اقدامی انجام نداد و تکلیف مجلس کاملا مشخص است که با تیم اقتصادی دولت به دلیل ناکارآمدی آن مشکل دارد، مسلما استیضاح وزیر صنعت می‌تواند قدم بعدی مجلس باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اکنون امضای طرح استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت و معدن به حدی رسیده است که می‌تواند به صورت قانونی در مجلس به جریان بیفتد و حتی استیضاح وزیر کشور، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی هم در خانه ملت در حال پیگیری است.

نظر شما