شناسهٔ خبر: 27568240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحصیل یک درصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر، یک درصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، شامگاه گذشته دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در پایان سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری، در جمع خبرنگاران گفت: نسبت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به تعداد دانشجویان دانشگاه‌های داخلی را یک درصد بیان کرد.

وی با اشاره به آمار پایین تعداد دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در خارج از کشور نسبت به متوسط جهانی افزود: با این حال باید دانشجویان برای تحصیل در داخل کشور ترغیب شوند.

ستاری با بیان اینکه مهاجرت نخبگان پدیده‌ای جهانی می‌باشد که در ۱۰ سال اخیر در بین کشور‌های جهان، ۳ برابر شده است اضافه کرد: از نظر سازمان ملل، ایران نه کشور مهاجرپذیر و نه کشور مهاجرفرست محسوب می‌شود.

وی، آمار مهاجرت نخبگان از ایران را پایین اعلام کرد و گفت: آمار موجود و بررسی و رصد سالانه وضعیت نفرات برتر کنکور سراسری و المپیاد‌های مختلف، با برخی ادعاهای موجود متفاوت است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور وجود داشت و ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی نیز در خارج از کشور و ۵۶ هزار نفر از این دانشجویان در آمریکا تحصیل می‌کردند.

ستاری ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که این تعداد نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب ۲۵ برابر شده است، اما تعداد دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور به ۴۸ هزار نفر یعنی کمتر از نصف سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است.

بازدید از پارک علم و فناوری و رونمایی از دو محصول فناور، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع پرتودهی گاما و شرکت در نشست شورای اداری استان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ن

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

نظر شما