شناسهٔ خبر: 27567288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نظر فراکسیون امید درباره استیضاح کرباسیان

کارگروه ویژه بررسی استیضاح کرباسیان در نشست اخیر فراکسیون امید مجلس تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به آخرین نشست فراکسیون متبوعش در خصوص استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مختلف مجلس بررسی شد که یکی از این موارد بحث استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و رحمانی فضلی وزیر کشور بود.

وی افزود: پس از بحث‌های مختلف مقرر شد وزیر کشور ابتدا در کمیسیون مربوطه برای پاسخ‌دهی حاضر شود و طی مذاکرات انجام شده برای وزیر اقتصاد هم قرار شد کارگروهی در این رابطه تشکیل شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارگروه متشکل از هفت عضو است که قرار است به صورت تخصصی موضوع استیضاح کرباسیان را بررسی کنند. همچنین مقرر شد وزیر اقتصاد در جلسات کارگروه حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و به صورت جزئی این سوال را مطرح کرده و نتیجه آن را به شورای مرکزی فراکسیون امید منتقل کنند.

وی ادامه داد: آنچه که اعضای فراکسیون امید عقیده داشتند این بود که برخاسته از خواست مردم، فراکسیون امید چون مدافع دولت بوده است و وضعیت اقتصادی کنونی توسط مردم مورد انتقاد و نقد جدی است بنابراین فراکسیون امید هم مجبور و موظف است نقش خود را ایفا کند.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جزئیات دیگر این نشست خاطرنشان کرد: همچنین اعضا بر این تاکید کردند که دولت باید نسبت به این موضوع توجیه شود که هم مردم و هم مجلس نسبت به تیم اقتصادی دولت نظر دهند که باید این تیم اصلاح شود و ای کاش دولت تیم خود را اصلاح می‌کرد و بحث استیضاح اصلاً مطرح نمی‌شد. اما در هر صورت این انتقاد به تیم اقتصادی دولت وارد است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت می‌توانست اعلام کند که تیم اقتصادی ما این است و اگر کارآمدی آنها پاسخ نداد و یا ناکارآمد بودند آن را هم جابه‌جا خواهند کرد این از نظر مجلس مطلوب‌تر بوده و خیلی سریع‌تر پیش می‌رود.

وی یادآور شد: با توجه به بُعد نظارتی مجلس موضوع استیضاح باید سوال را بررسی کند اما این موارد هم زمان‌بر بوده و همراه با اوقات تلخی خواهد بود. بهتر این بود که خود دولت نسبت به اصلاح تیم اقتصادی‌اش اقدام می‌کرد.

موسوی همچنین تصریح کرد: 190 نماینده امضا و اعلام کردند که دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند اما با توجه به اینکه رئیس جمهور این اصلاح را انجام نداد خود مجلس دست به کار شد و بدیهی است پس از این استیضاح چه رای بیاورد و چه رای نیاورد استیضاح بعدی هم در راه خواهد بود و استیضاح وزرای صنعت و جهاد کشاورزی هم در دستور کار است.

نظر شما